حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

فعالیت ۷۶۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور/ بیش از هزار نفر در پارک علم و فناوری مشغول به خدمت هستند

  • کد خبر : 3029
  • 01 آذر 1401 - 13:41
فعالیت ۷۶۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور/ بیش از هزار نفر در پارک علم و فناوری مشغول به خدمت هستند
قادرزاده معاون اقتصادی استانداری کردستان گفت: امروز بیش از هزار نفر در پارک علم و فناوری مشغول به خدمت هستند و بسیاری از شهرستان ها نیز از مرکز رشد و فناوری برخوردار هستند و این مراکز باید با این تفکر در این راه وارد عمل شوند که دانش را باید در دل محیط بیرون بکشند.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، احمد عینی مسئول معاونت علمی، پژوهشی و فناوری سپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز در جشنواره جهادگران علم و فناوری که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعارسال، با مراکزی که تحت مدیریت این معاونت انجام وظیفه می کند و شامل ۱۶ پایگاه علمی، ۵ مرکز رشد، ۸ خانه نخبگان با ایجاد ۹۳ هسته است و در راستای تبدیل ایده به نمونه های اولیه و تبدیل محصول تجاری به شرکت های دانش بنیان فعالیت می کند.

وی گفت: ۷ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور وجود دارد که سهم استان کردستان ۱۲۰ واحد فناوری و ۴۷ شرکت دانش بنیان است که برابر ابلاغ نقشه راه علمی بسیج از ۷۶۰۰ شرکت در کشور باید به ۱۵ هزار شرکت ظرف ۵ سال آینده برسد و این اتفاق با هم افزایی دستگاه های اجرایی مرتبط رُخ خواهد داد.

وی افزود: جشنواره جهادگران علم و فناوری در استان کردستان از شهریور ماه کلید خورد و ۷۹ طرح به دبیرخانه واصل شد که در نهایت ۳۵ طرح به هیئت داوری ارجاع شد و ۲۰ طرح به عنوان طرح برگزیده مورد حمایت مادی و معنوی قرار گرفت و ۶ طرح نیز به نمایشگاه بین المللی که آذر ماه در تهران برگزار می شود حضور پیدا خواهند کرد.

باید بیش از پیش جهاد علمی را مورد توجه قرار دهیم

در ادامه حامد قادر زاده معاون اقتصادی استاندار کردستان اظهار داشت: ما در یک کشور اسلامی و در حال توسعه هستیم که رهبری فرزانه دارد که هدف در این کشور رسیدن به پیشرفت و تعالی است.

قادر زاده بیان داشت: امروز آنچه که دنیا به عنوان مهمترین سرمایه حائز اهمیت است پیشرفت و تکنولوژی است که در کشور ما در همه عرصه ها در حال انجام است.

معاون اقتصادی استاندار بیان داشت: بر اساس یک اصل اقتصادی منایع خدادادی و تلاش در جهت پیشرفت یک رابطه وابسته به هم است اما متاسفانه آنگونه که باید نتوانستیم این دو امر را در جهت خدمت به هم به کار گیریم.

وی خاطر نشان کرد: ما در سالهای بعد از انقلاب کارهای زیادی انجام دادیم اما متاسفانه به دلیل نداشتن علم لازم نتوانستیم از این ظرفیت استفاده لازم را ببریم.

قادر زاده اظهار داشت: امروز باید بیش از پیش جهاد علمی را مورد توجه قرار دهیم چرا که ما امروزه از دانش کافی و ظرفیت کافی برای پیشرفت برخورداریم و باید جهت ارتقاء جهاد علمی تلاش کنیم.

معاون اقتصادی استانداری کردستان گفت: امروز بیش از هزار نفر در پارک علم و فناوری مشغول به خدمت هستند و بسیاری از شهرستان ها نیز از مرکز رشد و فناوری برخوردار هستند و این مراکز باید با این تفکر در این راه وارد عمل شوند که دانش را باید در دل محیط بیرون بکشند.

وی در ادامه عنوان داشت: الزاما برای توسعه نیاز به سرمایه های کلان نیست بلکه با آموزش درست و سرمایه های خرد نیز میتوان اقدامات و کارهای شایسته را در جهت پیشرفت به خدمت گرفت.

قادر زاده در ادامه سخنان خود با قدر دانی از سپاه بیت المقدس کردستان جهت همکاری در راستای نیازهای توسعه در مرکز پارک علم و فناوری افزود: در سال ۹۲ تا ۹۳ تلاش شد تا سایتی به پارک علم و فناوری اضافه شود که در این راه جهت توسعه اقداماتی را انجام اما در مقابل گروهی نیز کار شکنی کردند چرا که آنها به خوبی می دانستند که حرکت توسعه ای میتواند رانت را کاهش دهد که این به نفع موانع در سد راه پیشرفت نبود.

وی گفت: با ایجاد تمرکز در منابع طبیعی به جای اینکه منابع را جا به جا کنیم میتوان توسعه را در مناطق دور به اجرا در آوریم.

در پایان این جشنواره از جهادگران موفق علم و فناوری در استان کردستان تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=3029
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.