حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2

فعالیت بیش از ۱۶۶ واحد صنعتی و معدنی در قروه

  • کد خبر : 24057
  • 12 آذر 1402 - 13:39
فعالیت بیش از ۱۶۶ واحد صنعتی و معدنی در قروه
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قروه گفت: در حال حاضر ۱۰۷ واحد صنعتی و ۵۹ واحد معدنی در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۳۶ واحد معدنی و ۵۸ واحد صنعتی فعال هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، مجتبی رستمی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان قروه در بخش معدن، اظهار کرد: برندسازی اقلام صادراتی این شهرستان در حوزه مواد معدنی یک نیاز جدی به ویژه در بحث معادن سنگ که از کیفیت و مرغوبیت بالایی در این حوزه برخوردار هستند.

وی افزود: به جز معادن طلا، پوکه و مرمر، معادن کریستال و چینی نیز در این شهرستان وجود دارد، اما به دلیل مقرون به صرفه نبودن، هم اکنون تعدادی از این معادن غیرفعال هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قروه همچنین تعداد واحدهای صنعتی قروه را ۱۱۷ مورد بیان کرد و ادامه داد: از این تعداد ۷۲ واحد آن فعال، ۱۴ واحد نیمه‌ فعال، ۲۲ واحد راکد و ۱۱ واحد نیز جمع آوری شده‌اند.

رستمی یادآور شد: شهرستان قروه در زمینه انواع سنگ‌های معدنی فعال است که بخشی از تولیدات به صورت صادرات از این شهرستان به خارج از کشور صورت می‌گیرد.

وی از این شهرستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده پوکه معدنی نام برد و بیان کرد: نبود برند برای این محصول و نیز سایر اقلام صادراتی قروه یک معضل جدی در امر توسعه صادرات است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قروه ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان قروه را ضروری دانست و گفت: در همین راستا برنامه‌ریزی لازم به منظور انجام فعالیت‌هایی در بخش فرآوری سنگ انجام شده است.

رستمی ایجاد واحد فراروی سنگ شکن در محدوده های معدنی طبق ماده ۹۰ آیین نامه اجرایی معادن و نزدیک سینه کار را یکی از ضروریات برای جلوگیری از خام فروشی سنگ های معدنی عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر این مزیت، ایجاد واحدهای فرآوری موجب کاهش تخریب منابع طبیعی و کاهش هزینه حمل سنگ‌های معدنی می شود.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد واحدهای صنعتی قروه جز صنایع معدنی هستند، خاطرنشان کرد: حدود ۱۸ درصد در حوزه تولید صنایع شیمیایی و تصفیه روغن فعالیت دارند و ۳۳ واحد صنعتی نیز به سنگ‌بری اختصاص داشته که کار فرآوری ۲۹ معدن سنگ قروه به ویژه سنگ های تزیینی مانند چینی و کریستال را پوشش می‌دهند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24057
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.