حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

عید فطر عید برادری و اخوت جهان اسلام است

  • کد خبر : 9455
  • 02 اردیبهشت 1402 - 9:13
عید فطر عید برادری و اخوت جهان اسلام است
امام جمعه سنندج با تاکید بر اینکه امروز عید برادری و اخوت جهان اسلام است، گفت: هدف در اعیاد فطر و قربان، حج و حضور در نماز جمعه اتحاد و همبستگی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ماموستا فایق رستمی در خطبه نماز عید سعید فطر در مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: خداوند پیامبر را برای هدایت تمام بشریت در طول تاریخ فرستاد و آیه رحمت بر تمام انسان‌هاست.

وی افزود: کردستان مرکز تمدن، عرفان و معرفت و نماد وحدت در ایران اسلامی است و مردمان این دیار در مسیر انجام فرائض دینی زبانزد هستند.

خطیب نماز فطر سنندج از عید فطر به عنوان جشن اتحاد، وحدت، برادری و اخوت و معنویت نام برد.

ماموستا رستمی اضافه کرد: خداوند کوثر را به پیامبر ما هدیه فرموده و تمام خوبی‌ها از امر به معروف و نهی از منکر، امر به اجرای فرائض دینی و انجام دستورات الهی تا رسیدن به اوج سعادت دنیا و آخرت با حرکت در مسیر این کوثر به دست می‌آید.

وی گفت: در طول این ماه شاهد بودیم که قاریان و خواهران و برادران با حضور در مساجد به تلاوت قرآن و عبادت پرداختند و پس از یک ماه روزه‌داری و صبر بزرگترین دستاوردها را کسب کرده‌اند.

امام جمعه سنندج از قرآن و رمضان به عنوان دو شافع برای انسان‌ها نام برد و اذعان کرد: رمضان و قرآن هر دو شافع انسان‌ها در روز قیامت هستند و انسان را به سعادت دنیا و آخرت می‌رسانند.

ماموستا رستمی همچنین به جایگاه انسان‌های بخشنده که در مسیر کمک به نیازمندان، ایتام و محرومین تلاش می‌کنند از منظر قرآن پرداخت و افزود: خداوند برای این انسان‌ها بهترین مقتدرات را در دنیا و آخرت قرار می‌دهد و سعادتمند خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر صحابه پیامبر به ویژه خلفای راشدین در بذل و بخشش مال خود در راه اسلام و پیامبر الگوی کاملی برای ما مسلمانان هستند چرا که تمام داشته‌های خود را در راه دین و پیامبر بخشیدند.

ماموستا رستمی اذعان کرد: نیازمندانی که زیر پوشش خدمات نهادهای حمایتی هستند امروز بیش از هر زمانی نیاز به کمک متمکنین جامعه دارند و ما به عنوان امت پیامبر باید با الگوگیری از بزرگان دین در مسیر خدمت به نیازمندان تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز عید برادری و اخوت جهان اسلام است، گفت: هدف در اعیاد فطر و قربان، حج و حضور در نماز جمعه اتحاد و همبستگی است.

امام جمعه سنندج افزود: پیامبر مکرم اسلام در این باره می‌فرماید، ای امت من خدای ما یک خدا، پدر و مادرمان یکی همه از خاک آفریده و به خاک بازمی گردیم، عرب بر عجم و عجم بر عرب هیچ برتری ندارد مگر به تقوای الهی و این نشان از توجه به اصل برابری و برداری در دین اسلام است.

ماموستا رستمی شناسایی و درک نیازمندان واقعی و حمایت از آنان را ضروری خواند و گفت: مسئولان باید با شناسایی نیازمندان واقعی و برنامه‌ریزی مناسب در راستای رفع و ریشه‌کن کردن فقر تلاش کنند.

وی اظهار کرد: شرایط اقتصادی امروز بیش از گذشته به جامعه به ویژه به قشر جوان فشار آورده همه باید در حد توان در راستای کمک به نیازمندان و رفع مشکلات آنها تلاش کنیم تا شاهد تحقق عدالت اجتماعی در جامعه باشیم.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9455
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.