حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0
محـرومیت‌زدایی به پای عمل رسید؛

«عهد خدمت» قراری برای خدمت به محرومین

  • کد خبر : 16585
  • 18 شهریور 1402 - 12:04
«عهد خدمت» قراری برای خدمت به محرومین
دانشجویان «عهد خدمت» بسیج دانشجویی استان کُردستان هرساله در قالب اردوهای جهادی در مناطق محروم حضور یافته و به مردم خدمات گوناگونی ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، در گام ‌دوم انقلاب ‌اسلامی، گروه‌‌های جهادی در محرومیت‌زدایی و بهبود معیشت مردم نقش بسزایی دارند.

این گروه‌ها با محوریت جوانان انقلابی در راستای توسعه و پیشرفت در مناطق محروم حضور یافته و خدمات ارزنده‌ای را به مردم این مناطق ارائه می‌دهند.

با توجه به اینکه این گروه‌ها از دل مردم برآمده و برای پیشرفت و توسعه مردم قدم برمی‌دارند، با امیدآفرینی در مناطق محروم نقش موثری در دل جامعه ایفا می‌کنند.

شعار گروه‌های جهادی خدمت‌رسانی و امیدآفرینی در بین مردم است و یکی از آثار فعالیت‌های آنها، اعتمادبخشی است که این خدمات در اذهان مردم باقی خواهد ماند.

دانشجویان «عهد خدمت» بسیج دانشجویی استان کُردستان هرساله در قالب اردوهای جهادی در مناطق محروم حضور یافته و به مردم خدمات گوناگونی ارائه می‌دهند.

 برطرف کردن مشکلات مردم محروم، مهمترین دغدغه بسیج دانشجویی است

یکی از دانشجویان بسیجی که آماده اعزام به عهد خدمت بود می گوید:۲۲ سال سن دارم و دومین سال است که در این اردوها شرکت می‌کنم.

وی اظهار کرد: برطرف کردن مشکل مردم و بازکردن گره‌ای هرچندکوچک از مشکلات آنها مهمترین دغدغه دانشجویان بسیجی است.

وی با اشاره به تبلیغات دروغین رسانه‌های معاند تصریح‌کرد: رسانه‌های معاند بدانند ما جوانان ایران اسلامی تا آخرین قطره خون خود پشت نظام‌جمهوری‌اسلامی ایستاده‌ایم و از آرمان‌های خود کوتاه نخواهیم‌آمد.

اعزام ۲۲۰ دانشجوی بسیجی به اردوهای جهادی

توحید رستمی مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان صبح امروز در مراسم افتتاحیه عهد خدمت و اعزام گروه های جهادی که صبح امروز در دانشگاه آزاد واحد اسلامی کردستان برگزار شد اظهار داشت: اردوهای جهادی بسیج دانشجویی یکی از مقدس‌ترین واژه‌های ایثار و فداکاری محسوب می‌شوند و این دوره از اردوی جهادی با عنوان قرارگاه «عهد خدمت» جهادگران به لحاظ نیاز جغرافیای منطقه هدف در استان نامگذاری شده است.

وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول حیات پربرکت خود ظرفیت های متعددی داشته که باعث موفقیت در چالش ها شده است.

وی گفت: وجود مقام معظم رهبری و ولایت فقیه در جامعه، ظرفیت مردم و رفع مشکلات مناطق محروم با کمک نیروهای مردمی و نیروهای جهادی از ظرفیت هایی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد.

وی افزود: امروزه اردوهای جهادی به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شده است و هرکس یکبار در جهت رفع نیازهای محرومین قدم بردارد تشنه ی آن خواهد شد و هربار پیش قدم برای حضور در این عهد خدمت خواهد شد.

رستمی با بیان اینکه ۲۲۰ نفر از دانشجویان بسیجی صبح امروز به مدت یک هفته به بخش کُرانی شهرستان بیجار اعزام شدند خاطر نشان کرد: این دانشجویان در ۷ عرصه ی عمرانی، آموزشی، پزشکی، دندانپزشکی و … حضور پیدا می کنند.

وی اضافه کرد: قرار گرفتن دانشجو در فضای رشد و تجربه کردن جهاد به صورت عملی از نزدیک، فراهم شدن شرایط خدمت به محرومین در جهت رفع محرومیت، افزایش اعتماد عمومی و دلگرم کردن مردم، آشنایی با مشکلات کشور، تربیت نسل مدیران جهادی و مطالبه‌گری از مسئولین از اهداف برگزاری این اردوهای جهادی است.

جهاد همراه با اخلاص برکت می‌آورد

حجت الاسلام فرج الله مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی کردستان با بیان اینکه خداوند برای کسانی که در راه خدا جهاد می کنند گشایش ای زیادی را حاصل می کند اظهار داشت: جهاد کردن یعنی حرکت کردن به دنبال راهی فراتر از کارهای روزمره که خداوند اجری بی نهایت را نصیب فرد خواهد کرد.

وی حضور در اردوهای جهادی را معامله با خداوند دانست و گفت: اگر در این مسیر اخلاص وجود داشته باشد برکت فراوانی به این اقدامات سرازیر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اجر و برکت کار جهادی در دنیا و آخرت به داد ما می‌رسد، خطاب به نیروهای جهادگر، گفت: این آجرها خانه دنیای مردم را درست می‌کند اما شما با هر آجری که می‌گذارید اگر اخلاص داشته باشید خانه آخرت خود را درست می‌کنید.

قباد میمنت آبادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کردستان در ادامه اظهار داشت: مخالفین نظام و انقلاب به ویژه معاندین که تاب و توان تحمل پیشرفت نظام و مردم را ندارند و عرصه های مختلف اجتماعی، علمی و اقتصادی به ویژه وحدت و همراهی مردم و نظام را در کشور و منطقه کردستان بر نمی تابند فوت یک هم وطن را بهانه کردند و به مال، جان و امنیت مردم بی دلیل تعرض می کنند.

وی گفت: هدف دشمن در این جنگ ترکیبی ایجاد شرایط سخت برای نظام اسلامی بود چرا که دشمن تاکتیک های متعددی را در طول سالیان متوالی پیگیری کرده است.

وی افزود: تاکتیک های امروز دشمن در زمان های قبل هم وجود داشت چرا که معتقد بودند که این انقلاب دوامی ندارد اما جایگاه رفیع کشورمان امروز قله قرار دارد.

میمنت آبادی ادامه داد: دشمن در طول این ۴۴ سال گذشته از حق به ناحق جلوه دادن دست برنداشته است و سعی کرده است که جبهه های ناامیدی را در جوانان ما بگستراند لذا نیاز است که به عنوان جهادگران جهاد تبیین به مردم امید دهیم و حرکت دشمن را نابود منیم و نیاز است در مقابل جنگ رسانه ای دشمن تاکتیک رسانه ا و اطلاعات کافی در اختیار داشته باشیم.

گروه‌های جهادی با حضور در مناطق محروم، بدون اجرو مزد دنیوی تلاش دارند تا محرومیت را از مناطق مختلف ایران اسلامی بزدایند و در راستای امید آفرینی و حل مشکلات مردم گام بردارند.

امید است تا مسئوولان نیز در کنار گروه‌های جهادی در رفع محرومیت منلطق محروم و روستاهای کشور اهتمام ویژه داشته‌باشند.

گزارش از مهوش رحیمی

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=16585
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.