حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3

شروعی از همدردی با مادران مقاومت در نخستین سکانس جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان

  • کد خبر : 19395
  • 26 مهر 1402 - 9:22
شروعی از همدردی با مادران مقاومت در نخستین سکانس جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان
شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با نمایش نیشتمانی مەرگ (سرزمین مرگ) به کارگردانی مختار محمدی از هنرمندان شناخته شده مریوانی به اجرا درآمد که در آن سوز و ناله مادران در خاورمیانه را به نمایش گذاشتند و در پایان هم به همراه حاضران یکصدا شعار نه به جنگ را سر دادند و آرزوی پایان جنگ را کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، در نخستین سکانس شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان بخشی از تجاوزهای داعش و داعشیان، اشغالگران و جنایتکار صهیونیستی در تجاوزات مداوم به مسلمانان در خاورمیانه به ویژه در وقایع تلخی که این روزها بر مردمان بی‌گناه و مسلمان نوار غزه می‌گذرد به نمایش درآمد.

جلوه‌های همدردی که حاضرین را به احترام دل پرخون مادران فلسطین به قیام دعوت کرد و یکصدا و همنوا مرگ به جنگ و نه به جنگ گفتند تا شاید آغازی بر پایان کشت و کشتارهایی باشد که تنها به جرم مسلمان بودن و دفاع از حق در گوشه گوشه این جهان توسط زیاده‌خواهان به سرکردگی استکبار به وقوع می‌پیوندد.

در نخستین اجرای نمایش‌های شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان درد مادران فلسطینی و غزه‌ای به تصویر کشیده شد که بر گهواره به جا مانده از نوزاد شهیدشان لالایی می‌سرودند. مادرانی که هنوز وجودشان در سوگ فرزندان کشته شده به دست داعشیان خالی نشده، به سوگ فرزندان دیگر کشته شده به دست صهیونیسم‌های جهانی زجه می‌زنند و قلب‌هایشان شرحه شرحه است.

امروز مریوان صدای بلند مادران مظلوم فلسطینی شدند تا صدای مظلومیت‌شان زیر آوار بمباران صهیونیست‌های خونخوار دفن نشود بی‌گمان تمامی این ثانیه‌ها در حافظه تاریخی بشریت می‌مانند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=19395
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.