حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3

سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۱۵ هزار نوآموز کردستانی

  • کد خبر : 9382
  • 30 فروردین 1402 - 12:33
سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۱۵ هزار نوآموز کردستانی
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: تاکنون بیش از ۱۵ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در استان با نوبت‌گیری و مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی ارزیابی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، طالب محمدی با اعلام این خبر، اظهار کرد: برای سال تحصیلی آینده ۲۳ هزار نوآموز شاغل به تحصیل در دوره پیش دبستانی در سطح استان با شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی می توانند در پایه اول ابتدایی ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه از این تعداد تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر با مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی ارزیابی شده‌اند، گفت: لزوم ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی شرکت در برنامه ملی سنجش پیش دبستان است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: ۲۱ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی – تربیتی ومدارس با نیازهای ویژه در ۱۳ شهرستان و منطقه تا ۱۰خرداد جاری برای اجرای برنامه ملی سنجش نوآموزان پیش دبستانی در سطح استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه پایه اول ابتدایی پایه بنیادین در طول سال تحصیلی است، افزود: عدم شناسایی به موقع و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می تواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد و باعث ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری در آنان شود.

محمدی با بیان اینکه برنامه سنجش یکی از شیوه‌های اصلی کیفیت بخشی در نظام‌های آموزشی است، گفت: رسالت اصلی این برنامه تضمین کیفیت آموزش و پرورش و خروجی آن کیفیت بخشی نظام آموزشی است.

دبیر اجرایی ستاد سنجش کردستان، سازمان آموزش و پرورش استثنایی را متولی و مجری اجرای برنامه سنجش دانست و افزود: اولیا می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی my.medu.ir نسبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه‌های سنجش محل زندگی خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: تعرفه عادی سنجش۶۰۰ هزار ریال، تعرفه عشایر وافاغنه رایگان و تعرفه دانش آموزان بی بضاعت رایگان (از طریق شناسایی کد ملی و اتصال به درگاه الکترونیک سازمان ملی هدفمندی یارانه ها) وپرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.

محمدی هدف برنامه سنجش را شناسایی نوآموزان برای ورود به مدرسه وایجاد یک بانک اطلاعاتی جمع از نارسایی ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی واجتماعی وارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی آنان اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9382
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.