حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3
بانوی کارآفرین کُردستانی در گفتگو با کُردتودی:

خسارت سنگین آشوبِ ‌اوباش به معیشـت مــردم/ مسئول خسارت به مردم کیست؟

  • کد خبر : 4343
  • 11 دی 1401 - 8:56
خسارت سنگین آشوبِ ‌اوباش به معیشـت مــردم/ مسئول خسارت به مردم کیست؟
اغتشاشگران در برخی مناطق منجر به آشوب و اغتشاش و در نهایت موجب خسارت به بخش‌هایی از اموال عمومی و خسارت‌های مالی به کسبه شدند.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، در حال حاضر ۷۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند.

اغتشاشگران در برخی مناطق منجر به آشوب و اغتشاش و در نهایت موجب خسارت به بخش‌هایی از اموال عمومی و خسارت‌های مالی به کسبه شدند.

متأسفانه طی چند وقت اخیر که شاهد اغتشاشات خیابانی بودیم، کسبه و بازاریان بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند و در این راستا نیز نه دولت و نه اغتشاش‌گران هیچ‌کدام مسئولیت زیان به صنوف و صاحبان کسب و کار را قبول نکردند.

آزاده امیری، بعنوان یک کارآفرین در شهرستان دهگلان در زمینه خیاطی ( طراحی و دوخت ) توانسته است زمینه اشتغال را بصورت مستقیم برای ۳ نفر و همچنین غیر مستقیم برای ۱۰ نفر ایجاد کند اما در این راستا بسیاری از کارآفرینانی که توانسته بودند برای بسیاری از شهروندان اشتغال آفرینی ایجاد کنند به نوعی دچار خسارت های مالی شدیدی شدند که در ادامه می خوانید؛

چرا در زمان فتنه، عمله میدانی دشمن، دست به تخریب و غارت فروشگاه‌ها می‌زنند؟

چرا که می خواستند اذهان عموم مردم را تشویش کرده و با تحریک احساسات مردم در این موقعیت که وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم سخت و دشوار بوده، خواسته خود را پیش ببرند.

در اغتشاشات اخیر ، دشمن برای ضربه زدن به زیرساخت‌های اقتصادی چه ترفندهایی را به‌کار گرفت؟

با کار کردن روی افکار مردم از طریق فضای مجازی که توسط رسانه های معاند مدیریت می شد، لیدر های اغتشاشات با تحریک کردن و هم چنین تهدید نمودن مغازه داران و کسبه ها جهت بستن مغازه ها و تعطیلی کسب و کار سعی در بر هم زدن نظم عمومی و براندازی نظام بودند.

 دشمن تصور می‌کرد با از کار انداختن چرخ کارخانه‌‌ها و وادار کردن کسبه به تعطیلی مغازه‌هایشان چه اتفاقی برای کشور رخ می‌دهد؟

دشمن بر این تصور بود که با فشار بر مردم و تعطیلی کسب و کار می توانند به هدف خود رسیده و بی نظمی را در جامعه بوجود بیاورند که خوشبختانه تیرشان به سنگ خورد و به هدف شوم شان نرسیدند.

 دشمن برای تحریک مردم به اعتصاب چه تمهیدات و ترفندهایی را طراحی کرد؟

از طریق فضای مجازی ( در بستر اینستاگرام و تلگرام و … ) ، از بین بردن جوانان با ترفند کشته سازی و نسبت دادن آن به نظام و حکومت، تهدید کردن کسبه ها برای بستن مغازه های خویش خواست مردم را به اعتصابات فرا بخوانند.

 چرا کسبه و مردم با اعتصابات و تعطيلي کارخانه‌ها و مغازه‌ها همراه نشدند؟

لیدرهای اغتشاشات با زور مغازه ها را بسته و به اموال عمومی تعرض می کردند، قابل محرز است که در کشور مشکل اقتصادی وجود دارد اما کار این افراد اعتراض نبوده و لیکن اغتشاش و بر هم زدن نظم عمومی تلقی می شود.

 دشمن از کسبه و مردم به‌دلیل عدم همراهی در اعتراضات چگونه انتقام گرفت؟

دشمن در رسانه های بیگانه و معاند شروع به دروغگویی می کرد، وقتی مشاهده می کرد مردم و کسبه ها از بستن مغازه ها امتناع می ورزند و آنها را همراهی نمی کنند در فضای مجازی شروع به تهدید و فاش نمودن آدرس و نشانی کسبه ها و مردم می کرد.

سخن آخر شما…؟

کسبه ها و هم چنین مردم از تعطیلی مغازه ها و ایجاد ناامنی در زمان اغتشاشات نگران و ناراضی بودند ، هیچ مغازه داری را نمی توان یافت که به این راضی بوده باشد و کسب و کار و منبع درآمدش تعطیل بشود، این اغتشاشگران به زور و با تهدید سعی در به ثمر رساندن اهداف خویش بوده و مردم و جامعه برای آنان ارزشی نداشتند و این مسئله را مردم نیز می دانستند.

حال با تمام ترفندهایی که اغتشاشاتگران در زمان اغتشاشات جهت براندازی نظام به کار بردند، نتیجه ای در برنداشته و اقدامات آنان بی نتیجه مانده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=4343
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.