حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان:

حجم آب مخازن سدهای کردستان بیش از ۱۳ درصد کاهش یافته است

  • کد خبر : 3917
  • 22 آذر 1401 - 10:48
حجم آب مخازن سدهای کردستان بیش از ۱۳ درصد کاهش یافته است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: در حال حاضر حجم آب مخازن سدهای استان ۹۲۱ میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل بیش از ۱۳ درصد کاهش یافته است.

آرش آریانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار کُردتودی اظهار داشت: حجم نرمال مخازن سدهای استان ۲ میلیارد و ۷۰۲ میلیون مترمکعب بوده که اکنون در مجموع ۳۴ درصد آن پر است.

وی با بیان اینکه حجم ورودی آب به سدهای استان در سال آبی جاری ۲۰٫۷ میلیون مترمکعب است، گفت: این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۶٫۶ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با تشریح وضعیت کنونی حجم ذخیره مخازن سدهای استان اظهار داشت: ظرفیت نرمال مخزن سد قشلاق ۲۱۵ میلیون مترمکعب است که اکنون حجم آب مخزن آن ۱۰۸ میلیون مترمکعب بوده و ۵۰ درصد آن پر است در حالیکه سال گذشته در همین مدت ۵۹ درصد مخزن سد پر از آب بود.

آریانژاد با اشاره به اینکه حجم مخزن سد سنگ سیاه ۳۳ میلیون مترمکعب است افزود: در حال حاضر حجم آب مخزن این سد ۶٫۳۸ میلیون مترمکعب است اما سال قبل در همین مدت ۱۱٫۹۷ میلیون مترمکعب بود.

وی با بیان اینکه از چهار میلیون مترمکعب حجم نرمال مخزن سد بانه هم اکنون یک میلیون مترمکعب آن پر است، اذعان کرد: این رقم در مدت مشابه پارسال هشت صدم میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان درباره وضعیت دریاچه زریبار نیز چنین اظهار داشت: از ۶۴.۹۱ میلیون مترمکعب حجم نرمال مخزن این دریاچه، هم اکنون ۳۸ میلیون مترمکعب آب دارد و ۴۳ درصد آن پر است، در حالیکه سال گذشته این عدد ۴۶ درصد بود.

آریانژاد با اشاره به اینکه حجم نرمال سد چراغ ویس نیز ۸۶ میلیون مترمکعب و حجم آن اکنون ۴۲٫۱۰ میلیون مترمکعب است اضافه کرد: این سد سال گذشته در همین مواقع ۴۳ درصد حجم مخزن آن پر از آب بوده که در سال جاری به ۴۹ درصد رسیده است.

وی گفت: سد گاران نیز ۸۴.۴۲ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد و در حال حاضر حجم آب مخزن این سد، ۶۷٫۴۷ میلیون مترمکعب و ۸۰ درصد پر است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ادامه داد: حجم آب سدهای زیویه در کامیاران، سد سورال در دهگلان، سد سیازاخ در دیواندره، سد عباس‌آباد در بانه، سد آزاد در سنندج، سد شهید کاظمی سقز، سد تلوار در بیجار و سد گاوشان در کامیاران نیز در مقایسه با مدت مشابه تغییراتی داشته‌اند که در بیشتر آنها حجم آب کاهش یافته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=3917
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.