حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
فرماندار شهرستان دهگلان:

حجاب و عفاف مانع از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی زنان نبوده و نیست

  • کد خبر : 13699
  • 25 تیر 1402 - 5:24
حجاب و عفاف مانع از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی زنان نبوده و نیست
فرماندار دهگلان با بیان اینکه حجــاب بــه هیــچ عنوان مزاحــم و مانــع فعالیت‌هــای سیاســی و اجتماعــی و علمــی زنان نیســت، گفت: دشمنان این ملت عفاف و حجاب زن ایرانی و زنان مسلمان و آزاده را مورد هدف قرار داده‌اند.

حمید معتصمی فرماندار شهرستان دهگلان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در اسلام و ایران عنوان کرد: بیست‌ویکم تیرماه روز پاسداشت عفاف و حجاب، یکی از مهم‌ترین ارزش‌های اسلامی و ایرانی است

وی افزود: عفاف و حجاب، حاصل مجاهدت مردان و زنانی است که در طول سالیان دور برای ارزشمند قرار دادن جایگاه خانواده، حیا و عفاف زنان و مردان ایرانی جانفشانی کرده‌اند.

فرماندار دهگلان با بیان اینکه حجاب به‌عنوان یک ضرورت شرعی و یک الزام جهت صیانت از ارزش‌های اجتماعی معرفی شده است، گفت: به معنای واقعی‌تر باید گفت که پوشش و حجاب یکی از احکام ضروری اسلام است و خداوند متعال برای ارزش نهادن به مقام والای زن، پوشش و حجاب را بر او واجب کرد تا به مقام قرب الهی نایل شود.

معتصمی بیان داشت: پوشش از ابتدای خلقت همواره از نیازهای اولیه بوده و با گذشت زمان و رشد انسان، طرح لباس، جنس و حالت آن نیز تغییر پیدا کرده و در کنار سایر جوانب زندگی بشر به پیشرفت خود ادامه داده است اما متاسفانه می‌بینیم که در جامعه، برخی از بانوان در امر حجاب کوتاهی کرده و نسبت به پوشش خود وحجاب اسلامی حساسیت نشان نمی‌دهند.

فرماندار دهگلان با تاکید بر اینکه حجــاب بــه هیــچ عنوان مزاحــم و مانــع فعالیت‌هــای سیاســی و اجتماعــی و علمــی زنان نیســت، گفت: دشمنان این ملت عفاف و حجاب زن ایرانی و زنان مسلمان و آزاده را مورد هدف قرار داده‌اند.

به گفته وی وجوب شرعی حجاب قطعی بوده که براساس تأکید رهبر معظم انقلاب هیچ‌گونه شبهه‌ای در این امر وارد نبوده و باید بدانیم که دشمنان ایران و اسلام برای این موضوع برنامه داشته و در کمین‌ هستند تا این موضوع را دستمایۀ دوقطبی‌ساختن جامعه کرده و خانواده و اجتماع را مورد هدف قرار دهند.

فرماندار دهگلان دلیل مخالفت غرب با حجاب را در اسلام گرایی و گرایش به اسلام دانست و افزود: از این جهت در غرب و کشورهای غربی تلاش شده تا افرادی که اقدام به حفظ پوشش و حجاب می‌کنند با محدودیت روبرو شوند و معضلی که جهان غرب امروزه با آن رو به رو است مسئله هویت است چرا که وجود فرزندان بدون پدر یا مادر و بروز واکنش‌های روانی و جسمانی در آنها باعث شده که غرب در مبارزه با حجاب برآمده تا مسلمانان را به سمت بی‌هویتی سوق دهد.

معتصمی در پایان خاطرنشان کرد: حجـاب پوششـی بـرای در امان مانـدن زن از سـوء اسـتفاده و نـگاه‌هـای پلیـد علیـه آنها است کـه در ادیـان دیگـر هم شامل یهودیـت، مسـیحیت و زردتشـت مـورد تاکیـد واقع شده اسـت و در دین اسلام که بر تمامی ادیان الهی کمال و جامعیت دارد، به مسئله عفاف و حجاب با دقت و ظرافت خاصی توجه شده و پیشرفته‌ترین احکام را برای این مورد در نظر گرفته است و از نظـر اسلام حجـاب و پوشـیدگی زن از بهتریـن جلـوه‌هـای بنـدگـی بوده به طوری که حجـاب دینـی نشان‌دهنده ارزش‌هـای زن مسـلمان است که هـر چـه زن پوشـیده‌تـر باشـد، گرانبهاتـر باقـی مـی‌مانـد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13699
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.