حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5

شعر زبان گویای یک جامعه است

  • کد خبر : 3310
  • 07 آذر 1401 - 12:43
شعر زبان گویای یک جامعه است
 جانشین فرماندهی سپاه بیت المقدس کردستان گفت: شعر زبان گویای یک جامعه است و شاعران نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ و جهاد تبیین در جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، محفل ادبی شعر و خاطره گویی به مناسبت هفته بسیج صبح امروز در سالن شهدای گمنام سنندج برگزار شد.

در این مراسم سردار علیرضا مدنی جانشین فرماندهی سپاه بیت المقدس با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: هفته بسیج نمادی است که ما قدردان اقشار مختلف جامعه که به صورت بسیجی در راستای تعالی جامعه فعالیت می کنند باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه هر فردی که  در جامعه با یک خدمت صادقانه فعالیت می کند بسیجی واقعی است افزود: بسیجی یکی از عناصر قدرتمند برای ما است که باید آن را به شکل جهانی به سرانجام برسانیم.

جانشین فرماندهی سپاه بیت المقدس کردستان گفت: کسانی که در جامعه عنوانی را یدک می کشند در مقابل آن مسئولیت دارند و ما وظیفه داریم که نسبت به مسئولیت در جامعه ایفای نقش کنیم و یکی از مواردی که در این مورد مصداق پیدا می کند حوزه شعر و شاعری است.

 

مدنی خاطر نشان کرد: شعر یک جلوه از سخنرانی است که مطلوب همه واقع می شود و یک شاعر باید شرعاٌ و حقاٌ  آن را پردازش کند.

وی با اشاره به آشوب های اخیر در کشور افزود: دشمن نا امنی را تا پشت در خانه ها آورده بود و سعی بر آن داشت تا کشور ما را به کشوری مانند کشورهای همسایه تبدیل کند که در مقابل آن وظیفه ی هر کدام از ما بخصوص جامعه هنرمند و شاعران ما ترویج جهاد تبیین در این باره است.

 

مدنی به نوع شعر اشاره کرد و افزود: یک شاعر باید از سرودن شعر های غیر اخلاقی به دور باشد و از فرصت برای تبیین یک جامعه استفاده شود.

 

وی با اشاره به رسالت اصحاب رسانه افزود: رسانه باید تمامی اشعاری که در حال ترویج جهاد تبیین است را در فضای مجازی نشر دهد چرا که ما امروزه در جنگ ترکیبی حضور داریم.

مدنی خاطر نشان کرد: جنگ شناختی ریشه ها را نشانه رفته و با رواج نا امیدی در حال ترویج فرهنگ ضد ایرانی است  چرا که دشمن به خوبی پی برده است که کشور ایران و این انقلاب هر روز در حال توسعه و رسیدن به هدف متعال است.

در ادامه این مراسم چند تن از شعرا به ارائه اثار خود پرداختند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=3310
  • ارسال توسط : m j

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.