حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2

تحقق رویاهایی که با ورود مهمان به واقعیت می‌پیوندد

  • کد خبر : 20660
  • 10 آبان 1402 - 14:04
تحقق رویاهایی که با ورود مهمان به واقعیت می‌پیوندد
شور و شوق خاصی در استان کردستان پیچیده است، رنگ و روی شهر بهتر از قبل باز شده است و نسیم طبیعت و باران پاییزی خبر از مهمان می‌دهند، مهمانی که مردم برای دیدنش لحظه‌شماری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، شور و شوق خاصی در استان کردستان پیچیده است، رنگ و روی شهر بهتر از قبل باز شده است و نسیم طبیعت و باران پاییزی خبر از مهمان می‌دهند، مهمانی که مردم برای دیدنش لحظه‌شماری می‌کنند.

آری پنج‌شنبه و جمعه یازدهم و دوازدهم آبان ماه جاری مردم استان کردستان میزبان رئیس جمهور هستند و با حضور ایشان در استان کردستان پروژه‌های متعددی افتتاح خواهد شد.

نگاهی به پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود

احداث راه آهن همدان سنندج یکی از این پروژه‌ها به شمار می‌رود که از سال ۱۳۸۵ این پروژه آغاز شد و اکنون پس از ۱۸ سال در دولت سیزدهم آماده افتتاح است.

فرودگاه سقز با توجه به نقش مهمی که در پازل توسعه استان کردستان و ارتقای شاخص بهره‌مندی آن در بخش‌های مختلف دارد، وجود منطقه ویژه اقتصادی بانه و منطقه آزاد تجاری بانه – مریوان، رسمی شدن مرز سیرانبند، نزدیکی این فرودگاه به مرزهای بین ایران و عراق در شهرستان‌های بانه، احداث منطقه ویژه اقتصادی بانه نیاز و ضرورت این فرودگاه را دوچندان کرده است، فرودگاه سقز جز ۳۰ پروژه اولویت‌دار دولت در استان کردستان بود و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته باید قبل از پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسید.

بر همین اساس در جریان سفر رئیس جمهور دولت سیزدهم به کردستان ۲۰۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافت.

بهره‌مندی۲۰ هزار خانوار مرزنشین بانه‌ای از مزایای بازارچه هه‌نگه‌ژال

با توجه به مطالبه و درخواست مردم و پیگیری‌های استاندار کردستان بعد از گذشت ۶ سال دوباره فعالیت در این بازارچه مرزی آغاز شد و هم کنون کارت‌های پیله‌وری برای اهالی روستاهای این منطقه در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز صادر شده است.

با بازگشایی این بازارچه بی شک شاهد رونق فعالیت در مرز و رونق بازار بانه خواهیم بود که این مساله در افزایش تعداد گردشگر و مسافران این شهرستان هم تاثیرگذار خواهد بود و دوباره بازارچه موقت مرزی «هه‌نگه‌ژال» این شهرستان، ۲۰ هزار خانوار مرزنشین از مزایای این بازارچه بهره‌مند شدند.

سرسبزی کردستان که در دامنه‌ها و دشت‌های پراکنده رشته‌کوه‌های زاگرس میانی جای گرفته است همواره زبان زد خاص و عام بوده است. این استان با جمعیت یک میلیون‌ و ۸۰۰ هزار نفری به‌عنوان یکی از استان‌های پرآب کشور شناخته می‌شده است، اما برخی مواقع مشکل آب روح این خطه از کشورمان را خسته کرد تا آنکه دولت سیزدهم برای تأمین آب پایدار این استان را مورد توجه ویژه‌تری قرار داد.

در دومین سفر استانی رییس جمهوری به این استان پس از ۱۵ ماه، مقرر است بار دیگر طرح‌های مهم آبی این استان به بهره‌برداری برسند. این طرح‌ها شامل ۶ پروه است که با اعتبار ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهند رسید.

در همین زمینه، «عیسی بزرگ‌زاده» سخنگوی طرح‌های ملی آب به خبرنگار ایرنا گفت: هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهوری به استان کردستان ۶ طرح آبی افتتاح می شود یا مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی، نخستین طرح را آبرسانی به شهر بانه از سد «عباس‌آباد» عنوان کرد و گفت: خطوط انتقال به میزان ۲۲.۵ کیلومتر و احداث ایستگاه پمپاژ بویین و مخازن ذخیره به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب انجام شده است.

سخنگوی طرح‌های ملی آب ادامه‌داد: آبرسانی به شهر سقز از سد «چراغ ویس» طرح بعدی است که در این زمینه مدول دوم تصفیه‌خانه شماره ۲ شهر سقز به ظرفیت ۲۰۰ لیتر بر ثانیه اجرایی شده است.

همچنین آبگیری از سد امیر آباد-رمشت، سال ورزشی ۱۲۰۰ نفری بانه با چهار هزار و ۱۰۰ متر مربع فضای ورزشی، تکمیل پروژه سد چراغ ویس سقز، احداث شهرک صنعتی سنندج ۲، افتتاح شبکه پایاب سد گاران ناحیه عمرانی ۱ و ۲ با دو هزار و ۷۰۰ هکتار انجام می‌شود.

احداث ۵۸۰۰ واحد مسکن نهضت ملی و تعویض سیم‌های مسی به کابل خود نگهدار هم در طی دو روز سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان کردستان انجام خواهد شد.

همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان کردستان دیدارهای مردمی برگزار خواهد شد همچنین میزهای خدمت در برخی ادارات دایر شده و تا روز جمعه پاسخگوی مردم استان کردستان خواهد بود.

برپایی میزهای ارتباط مردمی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان از برپایی میز ارتباطات مردمی سازمان اداری و استخدامی کشور همزمان با سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان خبر داد.

اکبر محمدی اظهار کرد: همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان کردستان و با حضور نمایندگان تام‌الاختیار سازمان اداری و استخدامی کشور به درخواست‌های مردمی در این حوزه رسیدگی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان افزود: محمد ابویی مهریزی مدیرکل مجلس و استان‌ها، قاسم علی اکبری مشاور رئیس سازمان در امور ایثارگران و محمدرضا آقا ظهیری مشاور معاون حقوقی، مجلس و استان‌های سازمان اداری و استخدامی کشور به‌عنوان نمایندگان تام‌الاختیار وزیر به‌مدت سه روز در محل این سازمان واقع در سنندج، بلوار پاسداران، تقاطع بلوار شهدای نیروی انتظامی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان مستقر و پاسخگوی درخواست‌های مردم خواهد بود.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در روزهای ١٠، ١١ و ١٢ آبان‌ماه از ساعت ٨ صبح الی ١٨ برای ارائه و ثبت درخواست‌ها، انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود در حوزه‌های مختلف سازمان اداری و استخدامی به محل مذکور مراجعه و یا با شماره تلفن ۵-۰۸۷۳۳۶۶۶۱۸۰ تماس حاصل نمایند.

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20660
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.