حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

بیش از ۶ هزار دانش‌آموز کردستانی در قالب طرح دادرس آموزش دیدند

  • کد خبر : 9367
  • 30 فروردین 1402 - 11:00
بیش از ۶ هزار دانش‌آموز کردستانی در قالب طرح دادرس آموزش دیدند
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان گفت: از اول مهر سال گذشته تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز کردستانی در قالب طرح دادرس (دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) توسط مربیان این جمعیت آموزش دیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، بابک قنبری با اعلام این خبر، اظهار کرد: یازدهمین مرحله المپیاد آماده طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) با حضور ۲۰ تیم برتر از شهرستان‌های استان همزمان با هفته هلال‌احمر، اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: این المپیاد با حضور تیم های برتر هر شهرستان، شامل ۱۴ نفر(در مجموع ۲۸۰ دانش‌آموز) برگزار می شود که تیم های اول به مسابقات کشوری راه می یابند و جام اخلاق و بشر دوستی به تیم‌های منتخب اهدا خواهد شد.

قنبری با بیان اینکه المپیاد ویژه دادرسان ۲ روز متوالی ویژه دانش آموزان دختر و پسر، اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، افزود: دانش آموزان با تکیه بر مهارت های امدادی که با آموزش مستمر در مسابقات مرحله درون مدرسه‌ای، ناحیه‌ای و شهرستانی، امتیاز کسب کرده بودند به این مرحله راه پیدا خواهند کرد.

وی یادآور شد: اکنون طرح دادرس در مدارس در ۲ بخش آزمون تئوری و عملی در حال برگزاری است و در این مرحله تیم های برتر در صورت قبولی در آزمون ها می توانند در آزمون المپیاد استانی شرکت کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: در این المپیاد دانش آموزان در بخش های اسکان اضطراری، حمل گروهی مصدوم، ارزیابی اولیه و احیای قلبی و ریوی، خون ریزی، پانسمان، بانداژ، شکستگی و آتل بندی حمل بک برد بر روی دست، پناه گیری و خروج ایمن، اطفای حریق به صورت عملی رقابت و در آزمون کتبی نیز شرکت خواهند کرد.

قنبری گفت: بر اساس طرح دادرس، آموزش مهارت های امدادی و بشر دوستی، برگزاری آزمون و کار بینی دانش آموزان مدارس مشارکت کننده بر عهده مربیان دادرس جمعیت هلال احمر استان است.

وی تاکید کرد: هدف از اجرای طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری ناشی از حوادث در مدارس، استفاده از ظرفیت های بالای آموزش و پرورش در بحث نیروی انسانی و فضای آموزشی جهت تربیت نیروهای متخصص، توسعه و ترویج فرهنگ خود امدادی و سازماندهی تیم های مدیریت بحران شامل دانش آموزان و ظرفیت سازی برای پاسخگویی و مقابله مناسب در زمان وقوع حوادث است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9367
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.