حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3

بیش از سه هزار هکتار عرصه‌ طبیعی در کردستان دچار آتش‌سوزی شد

  • کد خبر : 19388
  • 26 مهر 1402 - 9:06
بیش از سه هزار هکتار عرصه‌ طبیعی در کردستان دچار آتش‌سوزی شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳۳ فقره آتش‌سوزی در استان ثبت و سه هزار و ۱۶۷ هکتار از مراتع و جنگل‌ها طعمه آتش شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کُردتودی، بهزاد شریفی‌پور  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین آتش‌سوزی ثبت شده در سال جاری مربوط به جنگل‌ها و مراتع مریوان بود که با تلاش مردم و نیروهای اطفای حریق، مهار شد.

وی یادآور شد: در سال جاری در شهرستان بانه ۵۲ فقره آتش‌سوزی به مساحت ۱۷۴ هکتار جنگل طبیعی، ۲ فقره به مساحت چهارهکتار اراضی جنگلی و ۲ فقره به مساحت ۳.۵ هکتار مرتع اتفاق افتاد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان آمار آتش سوزی شهرستان سروآباد را ۲۸ فقره به مساحت ۲۰۵ هکتار جنگل طبیعی و ۶ فقره به مساحت ۶۷ هکتار مرتع اعلام کرد و افزود: در شهرستان سنندج هشت فقره به مساحت ۲۴۸ هکتار مرتع و یک فقره به مساحت ۲۵ هکتار جنگل طبیعی ثبت شد.

شریفی‌پور با اشاره به وقوع ۲۸ فقره آتش سوزی مرتع به مساحت ۵۰۸ هکتار در شهرستان سقز، ادامه داد: امسال در شهرستان قروه چهار فقره به مساحت ۴۱ هکتار مرتع آتش‌سوزی روی داد.

وقوع ۶۵ فقره حریق به مساحت هزار و ۵۹۸ هکتار و ۶ فقره به مساحت ۵۱ هکتار مرتع در مریوان، ۲ فقره به مساحت ۱۲ هکتار مرتع در بیجار و سه فقره به مساحت ۳۰ هکتار اراضی جنگلی و ۱۱ فقره به مساحت ۱۱۸ هکتار مرتع و یک فقره به مساحت سه هکتار جنگل دست کاشت در کامیاران، دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اضافه کرد: در شهرستان دیواندره هفت فقره به مساحت ۴۳ هکتار مرتع و شهرستان دهگلان هم هفت فقره با ۳۶ هکتار مساحت، آتش‌سوزی ثبت شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=19388
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.