حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

بیجار باز هم از حوزه برگزاری کنکور جا ماند

  • کد خبر : 7237
  • 11 اسفند 1401 - 8:32
بیجار باز هم از حوزه برگزاری کنکور جا ماند
سال ۱۴۰۰ حوالی همین روزها بود که با اعتراض داوطلبان کنکور ارشد به عدم برگزاری آزمون در بیجار، با همراهی رسانه‌های محلی و پیگیری مسئولان، حوزه برگزاری آزمون در بیجار معرفی شد و موجب آسودگی خیال خانواده‌ها و شادی داوطلبان کنکور گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار که پارسال محل حوزه کنکور ارشد بود، امسال از لیست سازمان سنجش حذف شد و این مسئله مشکلاتی جدی برای مردم این منطقه ایجاد کرده است.

سال ۱۴۰۰ حوالی همین روزها بود که با اعتراض داوطلبان کنکور ارشد به عدم برگزاری آزمون در بیجار، با همراهی رسانه‌های محلی و پیگیری مسئولان، حوزه برگزاری آزمون در بیجار معرفی شد و موجب آسودگی خیال خانواده‌ها و شادی داوطلبان کنکور گردید.

استرس کنکور ارشد به تنهایی بیش از نیمی از انرژی داوطلبان را کاهش می‌دهد و اگر استرس و خطرات جاده‌ایی، کمبود خودرو، عدم توان مالی و امکاناتی برای حضور به موقع در محل آزمون، بدون شک تاثیر بسزایی در کاهش آمار قبولی‌ها در رشته‌های مهم و حساس دارد.

فراموش نمی‌کنیم زمانی که برای آزمون کنکور به همراه همکلاسی‌ها راهی سنندج شدیم و از یک هفته قبل، خودروی مسافربری را هماهنگ کردیم و هر روز جویای احوال راننده و خودرو بودیم.

حال که استرس قبولی در آزمون خستگی زیادی را تحمیل می‌کرد، شب آزمون خواب و خیال چگونگی رسیدن به سنندج و حضور به موقع، خواب را از چشمانمان می‌ربود، متاسفانه همان روز یک تصادف ساده در مسیر و خرابی خودرو، تمامی مطالعات و زحمات ما را بر باد داد و یک سال پشت کنکور ماندیم.

با همه موانع و مشکلات یک دهه گذشته، امروز آزمون کارشناسی، کاردانی و سراسری در بیجار برگزار می‌شود و در حال حاضر با افزایش فارغ‌التحصیلان کارشناسی، انتظار است که آزمون ارشد هم در این دیار محروم و مظلوم برگزار شود.

جالب توجه است که در شهرستان های اطراف بیجار به اتفاق محل برگزاری آزمون ارشد فعال است و فقط این بیجاری ها هستند که باید به اجبار به سنندج مراجعه کنند.

آمار داوطلبان کنکور ارشد بیجار کمتر از حد مجاز هستند

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهارداشت: طبق قانون سازمان سنجش، شهرهای کمتر از ۳۰۰ داوطلب نمی توانند حوزه برگزاری آزمون داشته باشند.

علیرضا زندیان افزود: پارسال هم با پیگیری های حضوری در سازمان سنجش و به نحوی اعمال فشار مطالبه مردم شهرستان توانستیم برای یک نوبت این آزمون را در بیجار برگزار کنیم اما امسال به علت کاهش آمار شرکت کنندگان، نمی توانیم میزبان آزمون باشیم.

رئیس دانشگاه پیام نور بیجار هم در این خصوص گفت: دانشگاه پیام نور بیجار از ظرفیت مناسبی برای برگزاری کنکور و آزمون های استخدامی دارد که امسال هم کنکور سراسری در این نهاد با رعایت قوانین و پروتکل های امنیتی برگزار شد.

دکتر علی خدایی ‌‌‌‌افزود: در صورت تغییر حوزه برگزاری کنکور ارشد و اضافه شدن بیجار به محل برگزاری آزمون، دانشگاه پیام نور بیجار در فرصت باقی مانده می تواند مسئولیت برگزاری را بر عهده بگیرد.

یکی از بانوان داوطلب کنکور ارشد بیجار می گوید: من با توجه به اینکه متاهل هستم و دارای فرزند، با همه مشکلات و خطرات جاده ایی، همراه همسرم بامداد جمعه راهی سنندج شویم و هزینه های مضاعفی را به خانواده تحمیل کنم.

خانم امیری ادامه داد: دختران و بانوان بیجاری از استعداد بالایی برای تحصیل در رشته های مهم دارا هستند که در چنین مواردی نمی توانند در آزمون شرکت کنند و کسی هم شاید این مسئله را درک نکند.

سخنی با مسئولان

با اینکه ما پیگیر تعداد آمار شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد بودیم اما تاکنون مسئولان محترم پاسخی به ما نداده‌اند، با این حال حتی اگر تعداد داوطلبان کمتر از ۳۰۰ نفر هم باشد آیا این درست است که تنها به این دلیل جوانان بسیاری با وجود خطرات جاده ای ناچار به خروج از شهر بیجار شوند؟ امیدواریم مسئولان محترم شهرستان در این خصوص چاره ای بیندیشند تا حداقل در سال های آتی شاهد برگزاری منظم این آزمون در داخل شهر بیجار باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=7237
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.