حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در دولت سیزدهم/خدمت رسانی به مردم توسط سپاه مصداق جهاد تبیین است

  • کد خبر : 10845
  • 27 اردیبهشت 1402 - 12:07
آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در دولت سیزدهم/خدمت رسانی به مردم توسط سپاه مصداق جهاد تبیین است
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در دولت سیزدهم آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری کُردتودی، مجید آقازاده  امروز در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی روستاهای استان کردستان که در روستای مالوجه این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: اجرای این پروژه‌ها و خدمت‌رسانی به مردم توسط سپاه مصداق جهاد تبیین است چرا که  امروز جهاد تبیین حق‌الناسی از  شهدا است بر گردن ما.

وی با بیان اینکه امروزه به برکت شهدا امنیت حاکم و به سمت پیشرفت حرکت می‌کنیم، گفت: دشمن از اوایل انقلاب به تمام عرصه‌های کشور حمله کرده و توطئه‌های مختلف و جنگ‌های داخلی ایجاد کرده اما هیچ‌گاه به اهداف شوم خود نرسیده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه امروزه نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی به خود می‌بالد که هر دشمنی کوچک‌تدین تحرکی داشته باشد، از صحنه روزگار محو خواهد شد، تصریح کرد: با تدبیر حکیمانه رهبری در تمام عرصه‌ها از پیشرفت بالایی برخوردار و نقش تعیین‌کننده‌ای در دنیا داشته و حامی مظلومان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف بعد از انقلاب در استان کردستان تبیین شود، افزود: قبل از انقلاب جمعیت شهری کشور تنها ۱۷ میلیون نفر و از این‌جمعیت ۷۵ درصد مردم آب داشتند که اکنون بالای ۶۰ میلیون نفر و ۹۹ درصد تحت پوشش آب بهداشتی هستند.

آقازاده خاطر نشان کرد: در اوایل انقلاب ۲۸ تصفیه‌خانه در کشور بود که اکنون به ۲۸۵ مورد رسیده و در همین بازه زمانی تنها ۲ کیلومتر آبرسانی انجام و الان به بیش از ۳۱ هزار کیلومتر رسیده است. شبکه توزیع ۲۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر که اکنون ۱۶۷ هزار کیلومتر شبکه توزیع آب داریم.

وی اظهار کرد: قبل از انقلاب تنها ۸٫۵ درصد تحت پوشش فاضلاب بودند که اکنون ۵۳ درصد تحت پوشش هستند؛ در حال حاضر ۲۵۷ واحد تصفیه‌خانه فاضلاب داریم که قبل از انقلاب ۴ مورد بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با ابراز خرسندی از اینکه در انجام پروژه‌ها هیچ وابستگی به خارج نداریم و سدهایی می‌سازیم که دشمنان انگشت به دهان می‌مانند، اضافه کرد: شرکت تخصصی ایران در دبی پروژه انجام داده و مرحله اول مناقصه را کسب کرده است.

آقازاده از آبرسانی به ۱۰ هزار روستا را در فاز نخست در دولت سیزدهم خبر داد و عنوان کرد:  از این تعداد ۷۱۳۸ روستا توسط قرارگاه سپاه و مابقی آبفا انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این‌پروژه‌ها ۴میلیون و ۶۰۰ نفر؛یک‌میلیون و ۲۵۰ خانوار از نعمت آب شرب بهره‌مند خواهند شد، اعلام کرد: در هر ثانیه ۱۰ هزار و ۶۰۰ لیتر آب تولید و هزار ایستگاه پمپاژ احداث خواهد شد.

آقازاده با ذکر اینکه ور قالب این پروژه‌ها ۹۹۹ حلقه چاه حفر و ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال انجام می‌شود، گفت: در فاز دوم نیز قرارداد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای دیگر انجام و ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت از آب آشامیدنی بهره‌مند خواهند شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور یادآور شد: ابتدای اجرای این طرح، شرکت‌های پلی تلین‌ پاسخگوی نیاز اولیه نبود که سپاه ۱۰ میلیون لوله تامین کرد. حدود ۵۰۰ هزار تن اعم از میلگرد، بتن و شیرآلات نیز استفاده شد.

وی اعلام کرد: تا پایان برنامه هفتم، روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد آب در کشور نخواهیم داشت  و درصد پوشش به بیش از ۹۵ درصد خواهد رسید.

آقازاده با اشاره به اینکه ۵ هزار روستا نیز توسط خیرین آبرسان انجام خواهد شد، افزود: ۱۲ استان مجمع آبرسان خیرین را تشکیل داده و در راستای برنامه‌های این حوزه تلاش می‌کنند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10845
  • ارسال توسط : گ ظ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.