حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3

ایستگاه پمپاژ دائم آب بانه به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر : 21044
  • 12 آبان 1402 - 14:59
ایستگاه پمپاژ دائم آب بانه به بهره‌برداری رسید
ایستگاه پمپاژ آب دائم بوئین بانه با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های روز دوم سفر استانی دولت مردمی به استان کردستان، ایستگاه پمپاژ آب دائم بوئین بانه را به بهره‌برداری رساند.

آبرسانی به شهر بانه از سد عباس‌آباد شامل خطوط انتقال به طول ۲۲٫۵ کیلومتر، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۶۵۰ لیتر بر ثانیه و مخازن ذخیره به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب است.

این طرح با هدف تامین پایدار بخشی از نیاز آب شرب شهر بانه با ظرفیت ۵۵۵ لیتر بر ثانیه با حجم ۸٫۵ میلیون مترمکعب در سال به بهره‌برداری می‌رسد و تامین نیازهای آب شرب ۲۲۳ هزار نفر را پوشش می‌دهد.

با توجه به تنش آبی سال ۱۴۰۰، این طرح در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با پیگیری‌های دولت با اعتباری بالغ بر ۵۷۳ میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

همچنین با حضور رئیس جمهور چندین طرح آب و برق وزارت نیرو در استان کردستان از جمله آب‌رسانی از مدول (بخش) دوم تصفیه‌خانه شماره ۲ شهر سقز از سد چراغ ویس، پروژه آب‌رسانی از تصفیه‌خانه آب شرب شهر دیواندره به شهر دیواندره و مجتمع روستایی اوباتو از سد سیازاخ، بهره‌برداری از ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار شبکه آبیاری و زهکشی گاران، ارتقای فاز مایع تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنندج، تبدیل کامل شبکه سیم مسی استان به کابل خودنگهدار، افتتاح طرح بهارستان در راستای توسعه، اصلاح و بهسازی کامل شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف و پست‌های توزیع برق ۶۴۴ روستا در سطح ۱۰ شهرستان استان و نیز احداث خط و پست فوق توزیع ۶۳ به ۲۰ کیلوولت شهید نمکی و به‌کارگیری از ۱۰ فیدر ۲۰ کیلوولت با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به صورت ویدئو کنفرانسی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=21044
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.