حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
3
رییس کل دادگستری کردستان:

 اطاله دادرسی باعث تضییع حقوق افراد می شود

  • کد خبر : 2383
  • 11 آبان 1401 - 7:44
 اطاله دادرسی باعث تضییع حقوق افراد می شود
رییس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه رسیدگی به پرونده ها در شعب نباید طولانی شود، گفت: اطاله دادرسی نه تنها موجب بی عدالتی می‌شود بلکه تضییع حقوق افراد را نیز ممکن است به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگارکُردتودی، حجت الاسلام سیدحسین حسینی روز سه شنبه در دیدار با رئیس و قضات محاکم تجدیدنظر استان بر لزوم اجرایی شدن برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۱ مصوب قوه قضاییه در استان تاکید کرد و اظهار داشت: اغلب شعب محاکم تجدیدنظر استان به حد متعارف رسیده است اما در هر صورت باید رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده های مُسن در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه اجرای عدالت مراتب مختلفی دارد و این مهم در دستگاه قضایی باید در کمیت و کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها اجرا شود، افزود: با تکیه بر سرمایه نیروی انسانی خلاق و توانمند دادگستری استان می توانیم به اهداف عالی قوه قضاییه در استان دست یابیم.

رییس کل دادگستری کردستان یادآور شد: خوشبختانه در چند سال اخیر رضایتمندی عمومی از دستگاه قضایی استان در حد مطلوبی بوده و قضات و کارکنان دادگستری استان باید با تلاش مضاعف میزان این رضایت مردم را افزایش دهند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: با توجه به تاکید رییس قوه قضاییه، مردم از دستگاه قضایی انتظار رفتار و گفتار مناسب و همچنین صدور آرای متناسب را از سوی قضات دارند و پرسنل دستگاه قضایی استان باید با مراقبت از هوای نفس، برای وقت و شخصیت مردم احترام بیشتری قائل شوند.

وی اظهار داشت: برخورد قاطع با جرایم خشن و جرایمی که امنیت و آسایش عمومی مردم را مختل می کند، از جمله پرونده های اغتشاشات باید مورد توجه ویژه قضات باشد.

در ادامه این جلسه، رییس و قضات محاکم تجدیدنظر استان به بیان دیدگاهها و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=2383
  • ارسال توسط : m j

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.