حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

اصول تحکیم بنیان خانواده باید منطبق بر تغییرات جامعه به روزرسانی شود

  • کد خبر : 15190
  • 21 مرداد 1402 - 13:35
اصول تحکیم بنیان خانواده باید منطبق بر تغییرات جامعه به روزرسانی شود
رئیس کل دادگستری کردستان گفت: اصول و آموزه های مربوط به تحکیم خانواده باید منطبق بر تغییرات و پیشرفت های جامعه به روزرسانی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی روز شنبه در مراسم رونمایی از سامانه مسیر(مشاوره ساختن یک راه) و تحلیف مدیران مراکز مشاوران خانواده کردستان در سنندج اظهار کرد: ارتکاب جرایم یا پدیدآمدن آسیب ها در خانواده می تواند فروپاشی و طلاق را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه فروپاشی خانواده و جدایی نیز می تواند منجر به آسیب های اجتماعی و ارتکاب جرایم شود، ادامه داد: مراکز مشاوره در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.

رئیس کل دادگستری کردستان بیان کرد: با ورودی و اقداماتی که قوه قضائیه در سال های اخیر داشت مراکز مشاوره ساماندهی مطلوبی پیدا کردند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه کردستان در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی رتبه سوم را در کشور کسب کرد، گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود در حوزه طلاق توافقی و درخواست زوجه کاهش پرونده داشته ایم که این امر مرهون تلاش همکاران ما در دستگاه قضایی و مراکز مشاوره است.

وی ادامه داد: آموزه های دینی ما از ۱۴۰۰ سال پیش بنیان خانواده را بر سه رکن اقتصاد، اخلاق، عاطفه، عشق و معنویت استوار کرده است.

رئیس کل دادگستری کردستان اضافه کرد: با توجه به پیشرفت هایی که شده باید اصول را منطبق بر مسائل نوظهور کرد و مهارت های لازم به زوجین داده شود تا خروجی آن تحکیم بنیان خانواده شود.

در پایان این مراسم از سامانه مسیر(مشاوره ساختن راه) کردستان رونمایی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15190
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.