حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان:

اراضی کشاورزی حاشیه سد «سنگ سیاه» واگذار می‌شود

  • کد خبر : 15793
  • 04 شهریور 1402 - 9:12
اراضی کشاورزی حاشیه سد «سنگ سیاه» واگذار می‌شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان از واگذاری اراضی کشاورزی حاشیه سد سنگ سیاه به صورت یکساله خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی به نقل از آب منطقه ای کُردستان، آرش آریانژاد اظهار داشت: اراضی تملک شده محدوده سد سیازاخ به‌منظور توسعه کشاورزی و رونق اقتصادی بصورت قرارداد یکسال (اجاره‌ای) به کشاورزان و زارعین آن حوضه واگذار می‌شود.

وی با اشاره به تصرف زمین‌های حاشیه سد سنگ سیاه قروه گفت: از آنجا که در مراحل ساخت این سد تمام زمین‌های حاشیه مخزن و اراضی پایاب مورد نیاز، تملک و سند آن به نام شرکت آب منطقه‌ای کردستان ثبت و صادر شده، لذا تعدادی از کشاورزان و زارعین روستاهای آن محدوده اقدام به کشاورزی و بعضاً تصرف این اراضی کرده و از آنجا که این اراضی جزو املاک دولتی محسوب می‌شوند، این شرکت در راستای اشتغال‌آفرینی،  توسعه و حمایت از کشاورزی، آمادگی خود را برای اجاره این زمین‌ها با اولویت روستاهای اطراف اعلام می‌‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: از کشاورزان و زارعین گرامی دعوت می‌شود تا دو هفته آینده از طریق شورای روستاها و یا به صورت فردی درخواست خود را جهت اجاره این اراضی، به این شرکت اعلام کنند.

آریانژاد تصریح کرد: پس از درخواست‌ به صورت قانونی نسبت به عقد قراردادهای اجاره یکساله اقدام می‌شود، چرا که در صورت تصرف و تملک غیرقانونی این اراضی، براساس تکلیف قانونی مراتب از طریق مراجع قضائی پیگیری و اقدام خواهد شد.

سد سنگ سیاه در دشت لیلاخ و مرز بین دو شهرستان دهگلان و قروه استان کردستان واقع شده و از نوع خاکی با هسته رسی بوده که بعد از ۲۰ سال قرار است تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15793
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.