حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

 آغاز شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان +تصویر

  • کد خبر : 19356
  • 26 مهر 1402 - 8:13
 آغاز شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان +تصویر
شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاترخیابانی مریوان با برگزاری کارناوال نمایشی از میدان امام شافعی تا پارک شانوی با حضور مسئولین استانی، هنرمندان، مردم و گروهای نمایشی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را یکی از مصادیق و مظاهر فرهنگی استان خواند و اظهار کرد: کردستان به عنوان سرزمین فرهنگ وهنر شناخته شده است و یکی از دلایل آن به برگزاری جشنواره‌های مختلف هنری در طول سال برمی گردد.

رمضانی با بیان اینکه زبان هنر به ویژه هنرهای نمایشی نافذ و گیرا و همه‌پسند است، افزود: با استفاده از هنرهای نمایشی می توان بسیاری از مفاهیم و نیازمندی‌های جامعه را منتقل کرد.

وی ادامه داد: به لطف انقلاب اسلامی رویکرد تئاتر از هنری اعتراضی بی‌جهت به هنری دارای اصالت و تاثیرگذاری بالا و دارای مظاهر فاخر هنر اسلامی تغییر یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: بی شک همه ما در این روزها که شاهد نسل کشی رژیم جنایتکار صهیونیستی در غزه هستیم با مردم فلسطین ابراز همدردی می کنیم.

رمضانی یادآور شد: امیدواریم هنرمندان با انتقال اعتراض خود و مفهوم بزرگ دفاع از مردم مظلوم فلسطین گوهر دیگری بر تارک این جشنواره قرار دهند.

وی در پایان اظهار نمود: ۴۰ اثر در ۱۰ نقطه سطح شهر و روستا در طول برگزاری جشنواره اجرا خواهند داشت.

در ادامه مراسم علی‌اصغر دریایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی اظهار داشت: تئاتر یک هنر فاخر و تاثیرگذار در مباحث اجتماعی جامعه است.

دریایی با بیان اینکه استقبال عمومی از تئاتر خیابانی مریوان بسیار زیاد است، گفت: ارتباط بین هنرمند و بازیگر با تماشگر جذابیت خاصی در تئاتر ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: در این دوره ۱۸۵ اثر داخلی و ۲۵ اثر خارجی داشتیم که فقط ۳۷ اثر داخلی و ۴ اثر خارجی پذیرفته شده است که در این چند روز به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه تئاتر پرفایده و کم‌خرج است، یعنی با کمترین مکان و امکانات می‌توان نمایش اجرای تاثیر گذار داشت تصریح کرد: این جشنواره‌ها جدا از برگزاری یک رقابت و فضای شور و نشاط سالم، فرصتی برای تبادل اندیشه و تجارب میان بزرگان و پیشکشوتان این عرصه خواهد بود.

وی افزود: در کنار این جشنواره‌، کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار خواهد شد که یقینا ارزش کار را بالا خواهد برد.

دریایی عنوان داشت: جوانانی که تازه به این عرصه وارد شده‌اند می‌توانند از این فرصت استفاده بهینه کنند.

وی بیان‌ کرد: سیاچمانه سروآباد و تجلیل از هنرمندعثمان هورامی، بزرگداشت مستوره خانم اردلان و جشنواره دف‌نوازی در سنندج، موسیقی خیابانی کامیاران، موسیقی افشار و نمایشگاه عکس‌کرفتو و هه‌لپرکی در دیواندره از جمله برنامه‌های شش ماهه دوم سال‌جاری است.

دریایی در پایان اظهار داشت: این جشنواره در ۶ بخش آثار، بخش آزاد، بخش آیین سنتی، کودک و نوجوان، ایثار و شهادت، دیدار گونه‌ها و فراگیر که مخصوص معلولین است برگزار خواهد شد که امیدواریم روزهای خوبی با آثار بسیار زیبا از گروه‌ها به تصویر کشیده شود.

 

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=19356
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.