حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0

آغاز جشن ملی نوروزگاه در سنندج/ نوروزگاه، رایحه عاشقانه هنری همراه با روح لطیف مردمان بانشاط سنندج + فیلم

  • کد خبر : 7899
  • 28 اسفند 1401 - 11:51
آغاز جشن ملی نوروزگاه در سنندج/ نوروزگاه، رایحه عاشقانه هنری همراه با روح لطیف مردمان بانشاط سنندج + فیلم
به مناسبت فرا رسیدن نوروز و سال نو ویژه برنامه موسیقی و هه لپه‌رکی (رقص کردی) با حضور گروه‌های موسیقی داخلی و خارجی با عنوان جشن ملی نوروزگاه در سنندج آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، گرامیداشت نوروز در میان ایرانیان به عنوان یکی از اعیاد بزرگ باستانی از قدیم الایام دارای رسم و رسومات ویژه ای است و در مناطق غرب ایران نیز همچون مناطق دیگر کشور، ایام نوروز با برپایی مجلس موسیقی و هه لپه رکی و همچنین دید و بازدید فامیل و اقوام گرامی داشته می شود.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امسال با دعوت از گروه‌های موسیقی از استان‌های لرستان، گیلان، آذربایجان‌غربی و گروه‌های موسیقی سلیمانیه عراق، ویژه برنامه ای برای برگزاری در روزهای ۲۷ و ۲۹ اسفند تدارک دیده است که شامگاه شنبه نخستین شب آن برگزار شد.

نخستین شب جشن نوروزگاه ملی با حضورجمعی ازمردم سنندج و گروه های موسیقی از استان های کردستان، گیلان و لرستان در ورزشگاه ۲۲ گولان سنندج برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این رابطه اظهار کرد: نوروز متعلق به مردم است و این عید ایرانی – اسلامی نمادی برای نمایش نشاط و امیدآفرینی جامعه است و در فرهنگ و سنن مردم کردستان توجه ویژه ای به آئین‌های نوروزی می‌شود و هر ساله شاهد برگزاری برنامه‌های مختلفی به این مناسبت هستیم.

علی اصغر دریایی افزود: موسیقی و برنامه‌های شاد فرهنگی و هنری در ایجاد امید به زندگی و شور و نشاط اجتماعی بسیار تاثیرگذار است، همین امر ما را تشویق کرد تا برنامه های شاد و مفرح با مشارکت گروه های موسیقی استان‌های دیگر برای ایام نوروز تدارک دیده شود.

وی ضمن دعوت از مردم شهر سنندج برای حضور در این ویژه برنامه شاد و مفرح گفت: این برنامه یک شب دیگر نیز ادامه دارد و گروه‌های موسیقی و هه‌لپه رکی سلیمانیه عراق در روز ۲۹ اسفندماه همزمان با روز نوروز در ورزشگاه ۲۲ گولان با هنرنمایی خود میزبان مردم شهر سنندج خواهند بود.

نوروزگاه روح هنرمندان موسیقی کردستان است

رییس انجمن موسیقی استان کردستان نیز در این آیین با ابراز خرسندی از تلاش موثر آحاد هنرمندان جهت صیانت از موسیقی فاخر ایرانی گفت: همت هنرمندان موسیقی مقامی و نواحی استان های لرستان، آذربایجان غربی و گیلان در کنار مروجان موسیقی غنی کُردی در استان های کردستان و کرمانشاه نشانه ای از احترام به جایگاه هنر به عنوان سرآمد ملی در جهان شهر خلاق موسیقی سنندج است.

یدالله نورانی افزود: حمایت مردم از موسیقی پس از ۲ سال کرونا جهت ایجاد فضای با نشاط یک مطالبه مردمی است و نمی توان مردم را از غذای روح و روان محروم ساخت.

نوروزگاه، رایحه عاشقانه هنری همراه با روح لطیف مردمان بانشاط سنندج

دبیر جشن نوروزگاه با قدردانی از تلاش آحاد مردم سنندج بخصوص هنرمندان جهت برگزاری این رویداد با نشاط هنری گفت: این برنامه با تکیه برمردم و توان مردمی تقدیم دوستداران نوروز در دیار دارالاحسان خواهد شد شب اول آن با نظم خاصی برگزار شد.

عیسی فلاحی افزود: حمایت مادی و معنوی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان از جامعه فرهنگ و هنر یک وظیفه ذاتی است که قطعا یک دولت فرهنگی نیز به دنبال تحقق عدالت فرهنگی برای مردم و با مردم است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=7899
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.