حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2

آئین تجلیل از «خادمان سلامت در اربعین حسینی» برگزار شد

  • کد خبر : 19922
  • 02 آبان 1402 - 9:50
آئین تجلیل از «خادمان سلامت در اربعین حسینی» برگزار شد
آئین تجلیل از «خادمان سلامت در اربعین حسینی» با حضور مردم و سایر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، احمدی فرماندار شهرستان مریوان در آئین تجلیل از خادمان سلامت در اربعین حسینی که در این شهستان برگزار شد برگزار شد، اظهار کرد: ایام اربعین یک فرصت بی‌نظیری بود که مجموعه سازمان اداری شهرستان را در بخش‌هایی بسنجیم و از آنجا که بیمارستان صحرایی شهید شیخ‌الاسلام در شهرستان مستقر شود و یک کار جهادی را انجام دهند و ظرفیت شهرستان و استان را بعنوان لجستیک این حجم از پرسنل که توان سرویس دارند را محک بزند و این یک تجربه گرانسنگی است که آرشیو شهرستان می‌شود.

فرماندار شهرستان مریوان افزود: شهرستان ما برخوردار از این تجربه است که نیروهایش بصورت عملی در موقعیتی قرار بگیرند و تجربه کسب می‌کنند.

وی گفت: ما مجموعه‌ای از این تجربه را در شهرستان در حوزه‌های مختلف داشتیم خاصتا” امروز در بحث بهداشت این تجربه را به دست آوردیم که فکر می‌کنم تجربه خوب و ارزشمندی هست برای اینکه شهرستان ما به احتمال بسیار زیاد در معرض آسیب‌ها و بلاهای طبیعی هست.

احمدی بیان کرد: اربعین یک شرایط واقعی را برای ما به وجود آورد که خودمان را جدی محک زدیم و اینکه پرسنل ما در این شرایط قرار بگیرند یک فرصت خوبی است و جزو برکات اربعین می‌توان حساب کرد.

وی عنوان داشت: اگر دستاوردهای مادی اربعین را بخواهیم حساب بکنیم نظام اداری ما را در این نقطه از کشور هم لجستیک مناسبی را به شهرستان‌ها تزریق کرد و هم اینکه برای همکاران ما یک شرایطی را به وجود آورد که بتوانند این موقعیت و مأموریت خود را به نحو مطلوب و شایسته محک بزنند و در اختیار شهرستان باشند.

فرماندار شهرستان مریوان گفت: امروز جامعه‌ ما حقیقتاً به دلایل مختلف انواع و اقسام آسیب‌های اجتماعی را دیده و فکر می‌کنم هیچ مقطع زمانی به این اندازه‌ای که الان ما احتیاج به مهربانی کردن داریم نبوده است در واقع در دورانی هستیم که بیش از پیش ما به مهربانی کردن با هم احتیاج داریم.

وی تصریح کرد: فرصت اربعین یک فرصتی بود که این مهربانی‌ها را نشان بدهد که یک نفر ناشناس در یک نقطه دور افتاده‌ای از کشور بیاید و یک کار که مسئله شخصی خودش است  و بنا بر اعتقادش یک مسافرتی است ولی ما با این کار مهربانی میکنیم.

فریدون عبدالملکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در ادامه ضمن قدردانی از تلاش و ایثارگری مجموعه دست اندرکاران در ارائه خدمات سلامت به زائرین در ایام اربعین حسینی و به ویژه مردم شریف مریوان و کادر بهداشت و درمان این شهرستان، گفت: فلسفه زیارت کربلا و مشرف شدن به این سفر معنوی، اعلام و اعلان ایستادن در جبهه حق بر علیه باطل است.

وی ادامه داد:  امروز در فلسطین هم عینا این اتفاق افتاده است و همه ما باید تلاش کنیم ان‌شاالله در جبهه حق برای آزادی قدس شریف و دفاع از مردم مظلوم فلسطین قرار گیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با یادآوری خاطراتی از جبهه‌های دفاع مقدس و شعارهای رزمندگان اسلام، گفت: در آن روزها، مهمترین هدف و نیت رزمندگان عزیز در زیر آتش توپ و تانک دشمن، رفتن به کربلا بود به طوریکه همگی یک صدا شعار “کربلا می‌آییم” را سر می‌دادند.

دکتر عبدالملکی با بیان اینکه، الحمدلله در حال حاضر به برکت خون شهدا و جان فشانی‌های رزمندگان عزیز، این امر محقق شده و شاهد سفر زوار عزیز ایرانی در ایام اربعین حسینی و کربلا با بهترین شرایط هستیم، تصریح کرد: در همان ایام، یکی از شعارهای اصلی این بود که راه قدس از کربلا می‌گذرد که ان شاءالله این امر هم به وقوع خواهد پیوست و ما به عنوان کادر سلامت، بهترین خدمات سلامت را در آن مسیر ارائه می دهیم.

وی در ادامه، سلامت و امنیت را از مولفه‌های اصلی حکمرانی بیان کردو گفت: ۱۳ هزار و سیصد نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی کردستان از عملیاتی‌ترین سطوح در خانه‌های بهداشت تا بالاترین سطوح مدیریتی، با هدف هدیه نمودن سلامتی به مردم عزیز می‌کوشند.

رئیس دانشگاه به پاره‌ای از خدمات و دست آوردهای دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: فارغ‌التحصیل شدن بیش از ۱۵ هزار کادر سلامت شامل ۱۷۰۰پزشک عمومی، ۲۲۰ دندان پزشک و ۴۰۰ پزشک متخصص از جمله این دستاوردها است.

عبدالملکی گفت: پیشرفت‌های چشمگیر در ارتقای سطح امید به زندگی مردم استان و کاهش قابل ملاحظه مرگ‌و‌میر شیرخواران زیر یکسال به عنوان ویترین پیشرفت‌های سلامت حاصل زحمات خادمان مردم در دانشگاه همواره مطرح است.

وی با قدردانی از هماهنگی‌های گسترده درون و برون‌بخشی برای ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات سلامت به زوار اربعین حسینی در سال ۱۴۰۲ از ۲۷ مرداد تا ۱۸ شهریور ماه سال جاری، اظهار داشت: تمامی بخشهای دانشگاه از قبیل بهداشت با نظارتها و اموزش‌های موثر، اورژانس پیش بیمارستانی، غذا و دارو، درمان خدمات شایانی را ارائه نمودند.

رئیس دانشگاه با قدردانی از مسئولین و کادر بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ‌الاسلام، گفت: ارائه خدمات سلامت به ۱۵۹۶ مراجعه کننده، بستری شدن ۸۰ نفر و اعزام ۳۰ نفر از این بیمارستان از جمله خدمات قابل تحسین است.

عبدالملکی گفت: الحمدلله این راه شروع شده و ان‌شالله ادامه پیدا خواهد کرد و در سالهای بعد با کیفیت بهتری خدمات سلامت را ارائه می‌دهیم.

در پایان مراسم از ۵۰ نفر خادمان سلامت که در ایام اربعین حسینی در مرز باشماق و شهر مریوان به زائرین خدمات ارائه نمودند تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=19922
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.