حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6
معاون قوه قضاییه:

قضات با رای دقیق و قاطع به مردم آرامش دهند

  • کد خبر : 3833
  • 20 آذر 1401 - 9:13
قضات با رای دقیق و قاطع به مردم آرامش دهند
 معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: قاضی باید با قلم دقیق و رای قاطع به مردم آرامش خاطر دهد و با صدور احکام مبتنی بر شریعت، قانون، استدلال و منطق در جامعه امنیت ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، محمدباقر الفت شامگاه شنبه در دیدار رئیس کل دادگستری استان کردستان و قضات سنندج بر لزوم تفکیک افراد معترض و اغتشاشگر توسط قضات تاکید کرد و اظهار داشت: هنر دستگاه قضایی و قضات با دانش این است که با تکیه بر سواد و معلومات در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این افراد را شناسایی و تفکیک کنند.

وی با بیان اینکه این معاونت در پی تحکیم اخلاق حرفه ای و فرهنگ سازمانی در میان جامعه قضات کشور است، افزود: بدنبال این هستیم قضات با دادرسی نوین و الکترونیک بیشتر آشنا شده و پویایی بیشتری در دادگستری های سراسر کشور ایجاد شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه یادآور شد: خدمت جهادی به مردم استان محروم کردستان اجر بسیار بالایی دارد و باید به این استان محروم توجه بیشتری شود.

الفت ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی اقدامات بزرگ و ارزشمندی در استان کردستان انجام شده است اما برای محرومیت زدایی از این استان باید تلاش‌های بیشتری از سوی مسئولان انجام و مطالبات مردم مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: ما مسئولان به عنوان سربازان این انقلاب و نظام ولایی جمهوری اسلامی موظف هستیم فرهنگ انقلابی را حفظ و اشاعه دهیم.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه حجم کار قضات را بالا توصیف کرد و افزود: باید به قضات و خانواده هایشان توجه بیشتری شده تا با فراغ بال بتوانند به امر قضاوت بپردازند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در ۲ سال اخیر ۳۵ درصد از شعب نامتعارف استان، متعارف و مقرر شده تا پایان سال جاری تمامی شعب استان متعارف شوند.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی بر لزوم توجه بیشتر به استان محروم کردستان تاکید کرد و افزود: تعداد درخواست های انتقالی قضات از استان بالا است و می‌طلبد با تخصیص امکانات بیشتر و همچنین جذب قضات بومی ، زمینه ماندگاری قضات در استان فراهم شود.

در این دیدار ، چند تن از قضات به بیان مشکلات و مسایل قضایی استان پرداختند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=3833
  • ارسال توسط : m j

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.