حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

۹۷۳ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در کردستان وصول شد

  • کد خبر : 7168
  • 10 اسفند 1401 - 8:11
۹۷۳ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در کردستان وصول شد
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۹۷۳ میلیارد تومان حقوق دولتی طی ۹ ماهه سال جاری در استان وصول و به حساب خزانه واریز شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری کُردتودی، بختیار خلیقی در این باره اظهار کرد: براساس قانون باید ۱۵ درصد حقوق دولتی پرداخت شده از سوی معدنداران به حساب خزانه به استان بازگردانده شود.
وی افزود: از ۹۷۳ میلیارد تومان حقوق دولتی وصول شده، باید حدود ۱۴۶ میلیارد تومان آن برگشت داده شود که تاکنون ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون آن بازگردانده شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان تعداد پروانه بهره‌بردارای معادن استان را ۳۵۶ فقره و پروانه اکتشاف را ۱۴۰ فقره خواند و ادامه داد: از مجموع این پروانه ها ۱۵ فقره پروانه بهره‌برداری و ۲۶ فقره پروانه اکتشاف در سال جاری صادر شده است.
خلیقی اشتغال اسمی معادن استان را پنج هزار و ۸۸ نفر عنوان و اضافه کرد: اشتغال واقعی معادن استان هم چهار هزار و ۱۳۲ نفر است که میزان اشتغال ایجاد شده در معادن استان طی سال ۱۴۰۱ تاکنون ۱۷۰ نفر است.
وی یادآور شد: از مجموع معادن استان ۱۶۷ فقره معدن غیرفعال است که بیشتر آنها مربوط به مصالح ساختمانی هستند که با بهبود وضعیت ساخت و ساز مسکن این واحدها هم فعال خواهند شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: بیشترین تعداد معادن استان به ترتیب در شهرستان های سقز با ۶۱ معدن، سنندج و قروه هر کدام ۵۹ معدن، بیجار با ۴۵ معدن و کامیاران با ۴۹ معدن واقع شده است.
خلیقی ذخیره قطعی کل معادن استان را افزون بر ۵۹۶ میلیون تن اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان ذخیره قطعی معادن مربوط به معادن شهرستان بیجار با ۲۰۰ میلیون تن، قروه با افزون بر ۱۳۱ میلیون تن ، سنندج با ۷۰ میلیون تن و معادن سقز هم با حدود ۵۹ میلیون تن است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=7168
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.