حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

۷هزار گردشگر از بقاع متبرکه کردستان بازدید کردند

  • کد خبر : 8516
  • 19 فروردین 1402 - 9:13
۷هزار گردشگر از بقاع متبرکه کردستان بازدید کردند
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان، با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در ایام تعطیلات عید نوروز گفت: در قالب این طرح، هفت هزار گردشگر و مسافر نوروزی از بقاع متبرکه استان کردستان بازدید کردند.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، در گفت‌وگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: سال جاری به‌دلیل همزمانی ایام عید نوروز با ماه مبارک رمضان طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه این دو طرح از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا سوم اردیبهشت‌ سال جاری ادامه خواهد داشت، افزود: طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شاخص شهرستان‌های سنندج، قروه و بیجار برگزار شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در ۱۷ بقعه متبرکه شاخص استان، بیان کرد: در قالب این طرح، هفت هزار گردشگر و مسافر نوروزی از بقاع متبرکه استان کردستان بازدید کردند.

 

وی با اشاره به اینکه امامزاده سیدجلال الدین(باباگرگر) قروه، قرآن تاریخی نگل و امامزاده هاجرخاتون سنندج و امامزادگان پیرتاج بیجار بیشترین تعداد بازدید را در ایام تعطیلات نوروز داشته‌اند، گفت: در مدت یاد شده در زائرسراهای استان کردستان، ۸۰۰ نفر زائر نیز اسکان داده شدند.

 

حجت‌الاسلام کاروند از مشارکت ۱۰ مبلغ بومی و غیربومی در طرح آرامش بهاری خبر داد و افزود: برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع شاخص با هدف معرفت‌افزایی به زائران، ایجاد فضایی شاد برای کودکان، نصب سلسله پوسترهای نمایشگاهی، اجرای مسابقات فرهنگی روزانه، اقامه نماز جماعت، برپایی دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه از  برنامه‌های اجرایی در ایام نوروز امسال بود.

 

وی به طرح ضیافت الهی در سطح ۱۳ بقاع متبرکه استان کردستان اشاره کرد و افزود: طرح ضیافت الهی از سوم فروردین‌ماه تا سوم اردیبهشت‌ در سطح ۱۳ بقعه شاخص استان کردستان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از برگزاری کرسی‌های تلاوت و تدبر در قرآن در راستای اجرای طرح ضیافت الهی خبر داد و یادآور شد: در راستای اجرای این طرح با دعوت از حجت‌الاسلام حسین شم‌آبادی، از مفسران کشوری قرآن کریم در ادارات، مساجد، زندان‌ها، حوزه‌های علمیه دو شهرستان بیجار و قروه کرسی‌های تلاوت و تدبر در قرآن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=8516
  • ارسال توسط : گ ظ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.