حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

۲۱ میلیارد ریال شهریه دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد کردستان پرداخت شد

  • کد خبر : 24460
  • 18 آذر 1402 - 9:21
۲۱ میلیارد ریال شهریه دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد کردستان پرداخت شد
معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: در راستای کمک به هزینه تحصیلی دانشجویان تحت حمایت این نهاد، ۲۱ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال برای شهریه نیمسال اول ۱۴۰۲-۱۴۰۳ دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، جمال زریان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از رسالت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یک نهاد حمایتی در بخش فرهنگی تامین کمک هزینه تحصیلی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی است.

وی افزود: دانشجویان پس از ثبت نام در سامانه امداد هوشمند (سها) بر اساس نوع دانشگاه و مقاطع تحصیلی، سرانه‌های کمک هزینه به حسابشان واریز می‌شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه شهریه پرداخت شده برای نیمسال اول سال تحصیلی جاری، به حساب هزار و ۲۲۱ نفر از دانشجویان تحت حمایت این نهاد واریز شده است، اضافه کرد: سه میلیارد ریال از این مبلغ مازاد بر کمک هزینه شهریه به حساب ۵۴ نفر از دانشجویان نخبه واریز شد.

زریان یادآور شد: هم اکنون هزار و ۲۱۲ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان بوده که از این تعداد ۶۴۳ دانشجو در دانشگاه های غیردولتی و حدود ۵۶۹ دانشجو نیز در دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: میزان شهریه پرداختی به دانشجویان زیرپوشش کمیته امداد در مقطع کاردانی ۱۳ میلیون ریال، کارشناسی ۱۵ میلیون ریال، کارشناسی ارشد ۲۴ میلیون ریال و دکترا ۵۰ میلیون ریال است.

هم اکنون ۱۶۵ هزار نفر از جمعیت استان کردستان در قالب ۷۵ هزار خانوار زیرپوشش نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که حدود ۱۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24460
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.