حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
مدیرکل بیمه سلامت کردستان:

۱۷ میلیارد ریال هزینه درمانی به بیماران خاص در کردستان پرداخت شد

  • کد خبر : 5368
  • 04 بهمن 1401 - 9:34
۱۷ میلیارد ریال هزینه درمانی به بیماران خاص در کردستان پرداخت شد
مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان در استان، گفت: از سهم سازمان و این صندوق ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه درمانی به بیماران خاص این استان پرداخت شد.

انور اسماعیلی مدیر کل بیمه سلامت استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی اظهار کرد: صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان، پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی به وزارت بهداشت ابلاغ و این وزارتخانه نیز آن را به بیمه سلامت در استان‌ها ابلاغ کرد و هم اکنون این صندوق در استان کردستان فعال است.

وی با بیان اینکه این صندوق از نظر منابع مالی مستقل است و در ساختار بیمه سلامت، اعتبارات و ردیف خاص خود را دارد، افزود: نوع بیماری‌هایی که زیرپوشش حمایت این صندوق قرار می گیرند از سوی وزارت بهداشت معرفی شد و بر اساس آخرین دستورالعمل ۱۰۷ بیماری زیر چتر این صندوق قرار خواهند گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: تاکنون ۱۷۱ نفر در استان برای استفاده از خدمات این صندوق با مراجعه به این اداره کل پرونده تشکیل داده اند و پس از بررسی و ثبت سامانه، هزینه های درمانی که خارج از پوشش بیمه ای بوده به آنان بازگردانده شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه سقف پرداخت هزینه درمانی برای هر بیمار تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال است، گفت: به کسانی که اهدای کلیه انجام می دهند و در قید حیات هستند نیز ۴۰۰ میلیون ریال بلاعوض پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: برخی از بیماران مثل بیماران سرطانی، دیابت و فشار خون از نظر تامین مالی دارویی با مشکل مواجه می شدند که با زیرپوشش قرار گرفتن در این صندوق در بخش دولتی به صورت رایگان در هر ۲ بخش سرپایی و بستری خدمات می‌گیرند.

به گقته مدیرکل بیمه سلامت کردستان، این بیماران فقط در حوزه دارو یک تا ۲ درصد فرانشیز پرداخت می‌کنند و مابقی خدمات زیرپوشش صندوق است.

انتهای پی

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=5368
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.