حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
3
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان:

کردستان رتبه اول کشور در شاخص جمع‌آوری فاضلاب شهری را دارد

  • کد خبر : 16659
  • 20 شهریور 1402 - 10:52
کردستان رتبه اول کشور در شاخص جمع‌آوری فاضلاب شهری را دارد
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در حوزه فاضلاب شهری ۹۶.۵ درصد جمعیت استان زیرپوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرار دارند که میانگین این شاخص در کشور ۵۰ درصد و از این نظر کردستان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، محمد فرهاد در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: استان کردستان حدوداً ۱.۸ میلیون نفر جمعیت دارد که ۱.۳ میلیون نفر در حوزه شهری در ۳۳ شهر و مابقی در حوزه روستاها در ۱۶۷۷ روستا زندگی می‌کنند.

وی افزود: جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نقش مهمی در حفظ سلامت و بهداشت مردم و محیط زیست را ایفا می کند و به همین دلیل این وظیفه در کنار رسالت تأمین آبرسانی به نقاط مختلف همواره در دستور کار شرکت آبفا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۶.۵ درصد جمعیت شهری استان زیر پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب قرار دارند که با توجه به میانگین ۵۰ درصدی این شاخص در کشور رتبه اول را به دست آورده‌ایم.

فرهاد تصریح کرد: همچنین ۸۰ درصد فاضلاب شهری جمع آوری شده در استان تصفیه می‌شود که میانگین این شاخص هم در کشور ۲۵ درصد است و این نشان می‌دهد در بخش فاضلاب تلاش و اقدامات درخور و شایسته‌ای در استان صورت گرفته است.

وی افزود: در استان کردستان ۹ واحد تصفیه خانه فاضلاب شهری در شهرهای سنندج، بیجار، حسن آباد یاسوکند، سقز، بانه، مریوان، قروه، سریش آباد و کامیاران در مدار بهره برداری هستند؛ همچنین تصفیه خانه‌شهرهای دیواندره و دهگلان در دست ساخت و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای سنندج، مریوان، سقز، بانه و سریش آباد در دست ارتقاء هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=16659
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.