حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

کردستان از محل مالیات و گمرکات بیش از هفت هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرد

  • کد خبر : 12203
  • 23 خرداد 1402 - 7:54
کردستان از محل مالیات و گمرکات بیش از هفت هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: استان از محل مالیات بر ارزش افزوده و از طریق گمرکات هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

ارسلان ازهاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری کُردتودی، اظهار کرد: طی سال گذشته در استان بیش از چهار هزار میلیارد ریال درآمد از طریق گمرکات و سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده درآمد حاصل شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان افزود: نسبت درآمدهای مصوب استان در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰، ۱۱۴ درصد بود که این امر می‌تواند با راهکارها و اتخاذ تدابیر لازم از سوی دولت در سالجاری نیز روند افزایشی خود را حفظ کند.

ازهاری یادآور شد: در سال گذشته تعهدات درآمدی استان ۲۵ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده بود که این رقم در سالجاری به ۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و با توجه به نبود ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های لازم در استان تحقق این موضوع دور از انتظار است.

وی با اشاره به فعالیت گسترده معادن در سطح استان به عنوان یک استان معدنی در سطح کشور بیان کرد: در سال گذشته با وجود پیش بینی تخصیص یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل یک درصد فروش معادن برای استان، این مهم تحقق نیافت که امیدواریم این موضوع در سالجاری مورد توجه قرار گیرد.

ازهاری با بیان اینکه در سال گذشته مبلغی افزون بر ۶۴۰ میلیارد ریال در آمد از محل فروش اموال مازاد کسب شده است، گفت: استفاده از تسهیلات بانکی برای اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در استان از مواردی است که مد نظر استان است و امیدواریم با اتخاذ تدابیر لازم در راستای کمک به توسعه استان لحاظ شود.

انتهای/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12203
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.