حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

کردستانی‌ها ۴۶ میلیاردتومان از طریق کالابرگ الکترونیک خرید کردند

  • کد خبر : 13333
  • 17 تیر 1402 - 8:01
کردستانی‌ها ۴۶ میلیاردتومان از طریق کالابرگ الکترونیک خرید کردند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: مردم استان در قالب طرح کالابرگ الکترونیک از ابتدای انجام این طرح تاکنون ۴۶ میلیارد تومان کالای اساسی خریداری کردند.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، فرزاد پیشکاری در این باراظهار کرد: ۵۹ هزار تراکنش خرید در فروشگاههای طرف قرارداد از آغاز اجرای این طرح در استان انجام گرفته و روز به روز این روند افزایشی است.
وی افزود: یک میلیون و ۶۴۷ هزار نفر از جمعیت استان یارانه بگیر هستند که حدود ۶۹۴ هزار نفر از این تعداد یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند و از این سبد کالا می‌توانند استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: ۳۵ هزار خانوار در استان از این طرح اختیاری استفاده کرده و از ۸۰ هزار تومان یارانه تشویقی برای هر نفر بهره مند شده اند.

پیشکاری با بیان اینکه یارانه ۴۰۰ هزار تومانی ثابت است، تاکید کرد: هر کسی از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده نکند، همچنان از یارانه نقدی بهره مند است و دولت بنا ندارد یارانه را حذف کند.

وی اضافه کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی طرحی است که دولت با هدف حمایت از معیشت خانوارها و حفظ سلامت غذایی افراد به اجرا درآورده و در صورت مدیریت صحیح پیش‌بینی می‌شود که بخش اعظمی از تورم موجود از طریق این طرح کنترل شود.

پیشکاری افزود: اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تکلیف قانونی است و دولت بنا ندارد یارانه نقدی را حذف کند؛ لذا مردم و متقاضیان مختارند که کالابرگ الکترونیکی یا یارانه نقدی را انتخاب و خرید خود را به شکل اعتباری انجام دهند.

وی با بیان اینکه استقبال از این طرح در استان در حال افزایش است، ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبلغ پرداخت یارانه برای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم، ۳۰۰ هزار تومان است و مردم به عنوان مصرف‌کننده نهایی با استفاده از کارت‌های بانکی و اعتبار یارانه خود می‌توانند یک ماه زودتر از هر فروشگاه یا سوپرمارکتی، کالای مورد نظر خود را با هر عنوان و برندی انتخاب و خریداری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: بستر لازم برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در استان ایجاد و قرارگاه کالابرگ استانی تشکیل شده و در شهرستانها نیز این قرارگاه تشکیل جلسه می دهد تا همه مناطق استان تجهیز شود.

به گفته پیشکاری در سطح شهرها، فروشگاههای زنجیره ای فعال و در روستاها نیز تعاونی‌های روستایی فعال شده است و علاوه بر آن خانوارها از فروشگاههای خرد و کلان نیز می توانند خرید کنند.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۳ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13333
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.