حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
دولت‌های گذشته در سیاستگذاری مسکن ضعیف عمل کردند؛

کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن حمایتی به ۱۸ درصد

  • کد خبر : 21682
  • 17 آبان 1402 - 8:05
کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن حمایتی به ۱۸ درصد
نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌هایی است که دولت با راه‌اندازی آن سعی در کمک به افراد کم‌درآمد جامعه برای خانه‌دار شدن دارد که مدیر امور شعب بانک مسکن استان با بیان این مطلب از تخصیص تسهیلات برای هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌هایی است که دولت با راه‌اندازی آن سعی در کمک به افراد کم‌درآمد جامعه برای خانه‌دار شدن دارد.

در گذشته نیز، طرح‌های مختلف حمایتی نظیر «مسکن مهر»، «وام ودیعه مسکن مستأجران»، «مسکن ملی»، «مسکن حمایتی» و «مسکن روستایی» با هدف کمک به افراد کم‌درآمد جامعه جهت خانه‌دار شدن اجرا شده بودند که هدف این طرح‌ها، بهبود شرایط مسکن و رفاه اجتماعی جامعه بوده است.

کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن حمایتی به ۱۸ درصد

مدیر امور شعب بانک مسکن استان با بیان این مطلب از تخصیص تسهیلات برای هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن هم خبر داد.

راستبین با اشاره به سفر اخیر هیئت دولت به کردستان گفت: در جلسه شورای مسکن استان و با حضور وزیر راه شهرسازی مقررشدتسهیلات جدید برای واگذاری به هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی در اختیار بانک مسکن قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر ۴ هزارو ۷۰۰ واحد مسکن ملی در حال ساخت است که مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اختصاص به آن‌ها تعیین شده است.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان همچنین از کاهش نرخ سود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد خبر داد و گفت: این کاهش سود برای واحد‌های است که در زمین‌های دولتی ساخته می‌شوند.

باید قبول کنیم که نظام بانکی در این راستا تاکنون بسیار ضعیف عمل کرده است و لذا مقدار وام‌هایی که به مردم اعطا می‌شود تناسبی با قیمت‌های واقعی ندارد و دردی از مردم را دوا نمی‌کند این درحالی است که خارج از ایران تسهیلات بانکی تا ۹۰ درصد قیمت مسکن را پوشش می‌دهد.

متاسفانه ساخت و ساز در ایران توسط بخش خصوصی انجام می‌شود لذا نکته مهمی که وجود دارد این است که دولت‌ها در مرحله سیاستگذاری مسکن بسیار ضعیف عمل کرده‌اند!

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=21682
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.