حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد:

پیش‌بینی بارش‌های پاییزی بیش از حد نرمال در کردستان

  • کد خبر : 17463
  • 04 مهر 1402 - 8:53
پیش‌بینی بارش‌های پاییزی بیش از حد نرمال در کردستان
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کردستان گفت: طبق بررسی‌ها و پیش‌بینی‌های انجام شدە، بارش‌های پاییزه در استان کردستان بیش از حد نرمال خواهد بود.

علی پناهی  در گفتگو با خبر پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی در بازە زمانی دهم مهر تا دهم دی مال سال ۱٤۰۲  بارش‌های پاییزی استان کردستان بیش از حد نرمال و بیشتر از حالت عادی پیش‌بینی شدە است.

وی عنوان کرد: دمای هوا در پاییز امسال خیلی خنک نیست و افزایش دما در حد نرمال و یا بیشتر از حد نرمال است.

پناهی در ادامە از افزایش ٤۰ درصدی بارش‌های زراعی در سال گذشتە خبر داد و گفت: میانگین بارندگی استان کردستان در سال زراعی گذشته (۱٤۰۲-۱٤۰۱) نسبت به سال قبل ٤۰ درصد افزایش داشته است.

بە گفتە این مقام مسئول، از یکم مهر ماە ۱٤۰۱ تا ۳۱ شهریور ۱٤۰۲ میانگین بارندگی‌های استان کردستان در سال زراعی گذشتە نسبت بە سال قبل آن ٤۰ درصد و نسبت بە دورە بلند مدت نیز ٥ درصد افزایش داشتە است.

وی در ادامە سخنان خود تصریح کرد: پیش‌بینی‌های فصلی، پیش‌بینی‌های احتمالی است و نمی‌توان پیش‌بینی صدرصدی در این زمینه صادر کرد.

پناهی اضافە کرد: برخلاف اخبار نادرست منتشر شدە در فضای مجازی کە پیش‌بینی بارش‌ها را بیش از ۷۰ درصد عنوان کردە و احتمال وقوع سیل را در پاییز امسال اعلام کردەاند، باید گفت کە این نوع اخبار هیچ منبع موثقی ندارند و کاملا نادرست هستند و نباید بە آن‌ها اطمینان کرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کردستان خاطرنشان کرد: برآورد می‌شود کە بە احتمال ٦۰ تا ۷۰ درصد، بارش‌ها در استان کردستان بیشتر از حد نرمال خواهد بود.

پناهی یادآور شد: گول بارش‌ها را نباید خورد زیرا کردستان با کمبود جدی آب مواجە است و افزایش بارش‌ها هم تاثیر چندانی بر حل این معضل نخواهد داشت و باید در مصرف آب هموارە صرفەجویی کرد.

وی بە مردم توصیە کرد کە بە اخبار نادرست حوزە هواشناسی در فضای مجازی اعتماد نکنند، زیرا این اخبار نادرست مبنی بر افزایش بیش‌از حد بارندگی‌ها این تفکر اشتباە را در ذهن مخاطب ایجاد خواهد کرد کە با افزایش بارندگی‌ها، مشکلی در حوزە تامین آب وجود نخواهد داشت، این در حالی است کە هرچقدر میزان بارندگی‌ها افزایش پیدا کند باز هم در استان با کمبود جدی آب مواجە خواهیم بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17463
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.