حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
مسافران دیارِ سرگردانی؛

پشت پرده ترمینال بیجار چه می گذرد؟

  • کد خبر : 15957
  • 07 شهریور 1402 - 9:56
پشت پرده ترمینال بیجار چه می گذرد؟
در حال حاضر سه تعاونی مسافربری در شهر بیجار فعالیت دارند که در سه نقطه شهری واقع هستند و طبق مصوبه شورای ترافیک شهرستان، هیچ یک از دفاتر حق سوار کردن مسافران در داخل شهر را ندارند و فقط این دفاتر باید نسبت به فروش بلیت اقدام نمایند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، حدود ۲۲ روز پیش از این بود که با صدور اخطار به دفاتر مسافربری مبنی بر انتقال محل پارک سوار و سوار شدن مسافران در خارج از شهر بیجار و احیای ترمینال قدیمی و عدم توجه مالکین به این اخطاریه‌ها، این دفاتر توسط دادستان پلمب شدند.

حال که پس از این مدت برخی از دفاتر طبق مصوبه عمل کردند و برخی هم نه، امروز شاهد آغاز فعالیت دوباره این دفاتر هستیم که هنوز مسائل و مشکلاتی برای عموم مردم دارد.

طبق گزارش میدانی کردتودی، بسیاری از مسافرانی که قصد دارند در ساعات اولیه صبح که ساعت ۴ و ۵ بامداد است به ترمینال خارج از شهر مراجعه کنند، نه خودروی عبوری در آن ساعت وجود دارد و نه حمل‌ونقل عمومی، این تصمیم بیشترین هزینه را بر خانوارها اعمال می کند.

دومین مسئله هم این است که بانوان و دانشجویان دختر نمی توانند به تنهایی به ترمینال خارج از شهر مراجعه کنند و در کنار تامین یک وسیله نقلیه باید یک همراه دیگر با خود داشته باشند.

سومین مورد هم عدم تمرکز کلیه دفاتر و پایانه‌ها در یک محل است، بطور نمونه برای مسافرت به همدان و قروه باید به خروجی شهر بیجار در منطقه سراب مراجعه و برای مسافرت به زنجان و ابهر و تهران غیره به منطقه محمودآباد و همچنین برای مسافرت به دیواندره و سنندج به پلیس راه باید مراجعه کرد.

در ساعات اولیه صبح و ساعات پایانی شب، می توان به نحوی برنامه‌ریزی کرد که مسافران در دفاتر داخل شهر حمل شوند که هم دسترسی مناسبی برای عموم مردم دارد و هم با پای پیاده هم می‌شود به این نقطه رسید.

اینکه اجرای مصوبات شورای ترافیک توسط برخی از دفاتر اجرا شود و توسط برخی دیگر بصورت ناقص، از دیگر مسائل و مشکلاتی است که باید داستان بیجار نسبت به اجرای عدالت به این موضوع توجه و بررسی قرار دهد.

در حال حاضر ۳ تعاونی مسافربری در شهر بیجار فعالیت دارند که در سه نقطه شهری واقع هستند و طبق مصوبه شورای ترافیک شهرستان، هیج یک از دفاتر حق سوار کردن مسافران در داخل شهر را ندارند و فقط این دفاتر باید نسبت به فروش بلیت اقدام نمایند.

در بازدید میدانی خبرنگار کردتودی، پایانه مسافری شهر بیجار در پلیس راه، از نظر امکانات رفاهی و خدماتی مشکلات زیادی دارد که در ابتدای امر باید این مکان بهسازی و تعمیرات اساسی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15957
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.