حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
با هدف رشد تولید و اشتغال‌زایی برای جوانان؛

پروژه ساخت شهرک صنعتی و نمایشگاهی مریوان با اعتبار ۹ هزار میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد

  • کد خبر : 10595
  • 24 اردیبهشت 1402 - 8:12
پروژه ساخت شهرک صنعتی و نمایشگاهی مریوان با اعتبار ۹ هزار میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد
پروژه ساخت شهرک صنعتی و نمایشگاهی مریوان با هدف رشد تولید و اشتغال‌زایی برای جوانان و با اعتبار 9 هزار میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی از مریوان، شامگاه روز گذشته کلنگ زنی احداث همزمان شهرک صنوف مزاحم و شهرک اتومبیل شهرستان مریوان با حضور فرماندار مریوان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین شهرستان بر زمین زدە شد

اسماعیل احمدی فرماندار مریوان در این مراسم با بیان اهداف این طرح، گفت: مزایای اجرای این پروژه ساماندهی صنوف آلاینده و مزاحم ، کاهش ترافیک شهری ، ایجاد بالغ بر  ۲ هزار فرصت جدید شغلی ، مالک شدن مستاجرین این صنوف و کاهش چشمگیر اجاره شهری است.پ

احمدی در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن سالروز سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به خطه کردستان اظهار داشت: امیدوارم با توجه به شعار سال، ساخت این شهرکها باعث رشد تولید و ایجاد شغل برای جوانان شود.

وی با اشاره به تنوع جامعه هدف این پروژه تصریح کرد: ایجاد این شهرک با خروج قریب بە ۲٨۰۰ صنف مزاحم می تواند تٲثیر مهمی بر توسعه شهری و ساماندهی و پایش صنوف مزاحم داشته باشد.

احمدی افزود: این پروژه با سرمایەای بالغ بر ۹۰۰۰ میلیارد ریال با همت بخش خصوصی و در راستای مصوبه هیأت وزیران در زمینه ساماندهی صنوف مزاحم توسط تیم سرمایه گذاری روجیار عملیاتی می شود.

فرماندار مریوان تشریح کرد: درفاز اول پروژه قرار است  ۱۰هکتارجهت استقرار صنوف آلاینده ومزاحم درنظر گرفته شود.

وی ضمن تقدیر ازتیم سرمایه گذاران این پروژه واشاره به اینکه این اقدام زمینه ساز اشتغال جوانان در ظرفیتهای خالی شده و جدید  شهرستان است تاکید کرد: انتظارداریم کارهاطبق توافق صورت گرفته انجام شود و تمام مغازه ها در اختیار صنوف مختلف قرار گیرد.

احمدی با اشاره به اینکه مدت انجام این پروژه در فاز نخست ۱۸ ماه و در فاز نهایی آن ۲۴ ماه درنظر گرفته شده است افزود: امیدواریم با رفع موانع و تعامل بین دستگاههای متولی امر، اجرای این پروژه با سرعت انجام گیرد.

در ادامه مراسم، سرمایه گذاران ضمن ارائه خلاصه ای از اقدامات قانونی برای اخذ مجوزات و بیزنس پلان طرحها، از فرماندار و شهردار مریوان و نیز استانداری کردستان برای رفع موانع اجرایی تشکر نمودند و خاطرنشان کرد: با ادامه همکاری دولت در این راستا ، اجرای فاز دوم و سوم را در آینده ای نزدیک برای صنوف آهن فروشها و مصالح ساختمانی و ضایعات آهن  آغاز خواهند کرد. بدیهی است این اقدام بخش خصوصی میتواند گامی بسیار مهم در جهت توسعه شهری باتوجه به تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی مریوان باشد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10595
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.