حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

هر آنچه زائران اربعین درباره خروج از مرز باشماق باید بدانند

  • کد خبر : 758
  • 16 شهریور 1401 - 13:03
هر آنچه زائران اربعین درباره خروج از مرز باشماق باید بدانند
استفاده از طبیعت زیبای مسیر، دریاچه چشم‌نواز و زیبای زریبار، آب و هوای مناسب در شرایط تابستانی، مهمان‌نوازی مردم خون‌گرم کُرد، زیارت کاظمین در مسیر و نیز حرکت کاروانی از سلیمانیه تا نجف از مهم‌ترین مزایای سفر از مرز باشماق به کربلای معلی است.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، امسال برای اولین بار هیات دولت، مرز باشماق مریوان را برای خروج و تردد زائران اربعین انتخاب کرد و این فرصتی است تا مردم کشورمان جدای از سفری آسان به کربلا از این مرز، از زیبایی‌های چشم‌نواز، دریاچه زیبای زریبار و نیز مهمان‌نوازی مردمان کرد هم لذت ببرند.

مسیر حرکت:

به دلیل ممنوع بودن ورود خودرو به مرز باشماق، پس از رسیدن زائران عزیز به شهر مریوان، ماشین‌ها در پارکینگ‌های مشخص شده در ابتدا و داخل شهر مریوان پارک خواهد شد، در ۸ نقطه از شهر مریوان پارکینگ برای وسایل نقلیه زوار مهیا شده است.

زائران عزیز توسط وسایل حمل و نقل عمومی که تدارک دیده شده است بصورت رایگان از پارکینگ‌ها به مرز باشماق منتقل می‌شوند.

ساعت خروج از مرز ۶ صبح تا ۱۱ صبح خواهد بود.

در صورتی که زائران در مدت زمان مشخص شده نتوانند از مرز عبور کنند توسط وسایل حمل و نقل عمومی رایگان به محل‌های اسکان داخل شهر منتقل می‌شوند و فردا از ۷ صبح مجدد به مرز انتقال پیدا خواهند کرد..

بعد از خروج از مرز ایران، حرکت بصورت گروهی است و سفر انفرادی ممکن نیست، یعنی هر چند زائر را با خودرو ون که از قبل آماده شده بصورت کاروانی به سمت نجف اعزام خواهند نمود.

اسکان:

در شهر مریوان یک موکب مرکزی متشکل از دو سالن ورزشی جداگانه برای برادران و خواهران، یک‌ زائرسرا، یک حسینیه و ۱۹ مدرسه برای اسکان زائران عزیز آماده شده و ۹ موکب هم در شهر مریوان و مرز باشماق مشغول خدمت‌رسانی به زوار با ارائه پذیرایی است.

لازم است زوار بدانند که استفاده از طبیعت زیبای مسیر، دریاچه چشم‌نواز و زیبای زریبار، آب و هوای مناسب در شرایط تابستانی، مهمان‌نوازی مردم خون‌گرم کُرد، زیارت کاظمین در مسیر و نیز حرکت کاروانی از سلیمانیه تا نجف از مهم‌ترین مزایای سفر از مرز باشماق به کربللای معلا است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=758
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.