حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
حافظ کل قرآن کریم:

مسابقات قرآنی گامی بسوی احیای فعالیت‌های قرآنی در مساجد است

  • کد خبر : 18258
  • 11 مهر 1402 - 21:30
مسابقات قرآنی گامی بسوی احیای فعالیت‌های قرآنی در مساجد است
حافظ و قاری قرآن کریم گفت: مسابقات قرآنی چلچراغ آیه‌ها گامی بلند و فرصتی مناسب برای احیا و برگزاری این دست مسابقات در مساجد است.

محمد علی غفوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی عنوان کرد: یکی از مهمترین راه‌های تقویت و گسترش عرصه قرائت و حفظ قرآن، توجه به ظرفیت مساجد و احیا نمودن پایگاه‌های قرآن در مساجد است.

 

 

غفوری حافظ و قاری قرآن در ادامه مطلب افزود: مسابقات قرآنی چلچراغ آیه‌ها گامی بلند و فرصتی مناسب برای احیا و برگزاری این دست مسابقات در مساجد است، مدتی است که حلقه های صالحین و گردهمایی های قرآنی در مساجد کمرنگ شده است و این مشکل باید ریشه یابی و رفع گردد.

 

 

غفوری، شرکت کننده در مسابقه چلچراغ اظهار داشت: تلاوت قرآن باید به گونه ای باشد که بر ایمان شنونده بیافزاید و کلام خداوند را با صوت خوش قرائت کرد، باید بستری به وجود آید تا قاریان ممتاز در مساجد حضور یابند.

 

 

این شرکت کننده بیان نمود: برگزاری چنین مسابقاتی در بین شرکت کنندگان خوب اما به نسبت اطلاع رسانی آن کافی نیست، متأسفانه در ترویج قرآن و حوزه‌های قرآنی کار نشده و باید زیرساخت‌ها را در این زمینه تغییر داد، باید اطلاع رسانی را در این زمینه افزایش داد.

 

 

وی در ادامه اضافه کرد: قرآن بزرگترین معجزه پیامبر اسلام و کامل ترین کتب برای زندگی بشریت است و تا روز محشر این کتب آسمانی زنده بوده و در زندگی اجتماعی و دنیوی انسانها کاربرد دارد، این کتاب سراسر اعجاز است، از آینده و عالم غیب می‌گوید و با یادآوری اتفاقات گذشتگان از آنها درس عبرتی برای امروز ما می‌سازد.

 

 

شرکت کننده در مسابقه قرآنی چلچراغ خاطرنشان کرد: متأسفانه مدتی است که شاهد بی حرمتی به قرآن کریم از سوی برخی عناصر تکفیری که با دین و دیانت اختلاف دارند، هستیم، جای تأسف است که عده ای بنام آزادی بیان و در حمایت از حقوق انسانها، دست به چنین رفتارهای زشت و زننده ای می‌زنند و بدتر از آن حمایت دشمنان فرصت طلب از این دست اقدامات است که نه تنها این عمل را محکوم نمی‌کنند بلکه از آن حمایت نیز کرده و آن را آزادی بیان و یا آزادی دین می‌نامند.

 

 

وی با اشاره به محکوم نمودن اقدامات اخیر هتاکی به کتاب مقدس مسلمانان در ادامه اظهار کرد: به عنوان یک مسلمانی که دین اسلام و پیامبری حضرت محمد (ص) را پذیرفته ایم اقدامات بی‌شرمانه دشمنان دین و دیانت را مبنی بر هتک حرمت، سوزاندن و پاره کردن قرآن کریم را محکوم کرده و خشم و انزجار خود را در ارتباط با این عمل ناپسند اعلام می‌داریم، قرآن بارها بر مسئله آزادی بیان و احترام به سایر ادیان الهی تأکید داشته است و جهان را به برابری و احترام به همدیگر دعوت می‌کند، اما از سوی کسانی که پایبند به دین و مسلک خاصی نیستند مورد هتک حرمت قرار می‌گیرد.

 

 

غفوری حافظ قرآن در ادامه تأکید کرد: پیام امت محمد (ص) و قرآن به تمام جهانیان، وحدت، همدلی و یکپارچگی است، پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند که اختلاف‌نظر در امت من سبب خیر و برکت برای مسلمانان خواهد بود، این بدین معناست که مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی باهم برادر و برابر بوده و با وحدت و همدلی می‌توانند توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی و در نطفه خفه کنند، اگر وحدت و یکی بودن در دین اسلام احساس شود، شیعه و سنی دیگر معنایی نداشته و همه راه مستقیم و حق را می‌پیمایند.

 

 

محمد علی غفوری از بین شرکت کنندگان مسابقات قرآنی چلچراغ آیه‌ها، جزء سه نفر اول در رتبه‌های برتر قرائت، ترتیل و حفظ از توسط داوران انتخاب شد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18258
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.