حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
استاندار کردستان:

مرز باشماق از اذان صبح تا ساعت ۱۹ آماده تردد زوار اربعین است

  • کد خبر : 15478
  • 28 مرداد 1402 - 9:44
مرز باشماق از اذان صبح تا ساعت ۱۹ آماده تردد زوار اربعین است
زارعی کوشا گفت: آمادگی میزبانی از زوار اربعین حسینی در مرز باشماق فراهم شده است و هموطنان می توانند از اذان صبح تا ساعت ۱۹ از این مسیر عازم عتبات عالیات شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اسماعیل زارعی‌کوشا اظهار کرد: مرز باشماق در ۱۸ کیلومتری شهرستان مریوان قرار دارد و فاصله آن تا بغداد ۳۵۰ کیلومتر است.

وی افزود: مریوان از لحاظ ظرفیت‌های گردشگری و منابع طبیعی دارای چشم اندازهای زیبایی همچون دریاچه زریبار و منظر اورامانات است و از لحاظ آب و هوایی شرایط مناسبی دارد.

استاندار کردستان تصریح کرد: مریوان به عنوان دارالشهدا و دارالعرفای کردستان معروف است و مفتخریم که از سال گذشته این امکان فراهم شده است که به عنوان باب الحسین معرفی شویم و افتخار خادمی مردم را داشته باشیم.

زارعی کوشا افزود: سال گذشته حدود ۵۵ هزار زائر از مرز باشماق تردد داشتند که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این میزان به ۳۰۰ هزار نفر برسد.

وی خاطرنشان کرد: برای نحوه تردد زائران با شرکت‌های حمل و نقل در اقلیم کردستان عراق قراردادهایی منعقد شده که به دو صورت انتقال زوار صورت گیرد.

استاندار کردستان اعلام کرد: انتقال زوار به صورت مستقیم از مرز باشماق به بغداد و کاظمین صورت می‌گیرد، همچنین موکبی در سلیمانیه با همکاری اهل سنت در اختیار ماست و در صورت نیاز به اتراق و استراحت شبانگاهی زوار می‌توانند اتراق داشته باشند.

زارعی‌کوشا افزود: در مرز باشماق از اذان صبح تا ساعت ۱۹ آمادگی اعزام زائران وجود دارد.

وی اظهار داشت: کاروان‌هایی که در ساعات پایانی شب اعزام می‌شوند می‌توانند شب را استراحت کرده و صبح روز بعد حرکت کنند.

استاندار کردستان اعلام کرد: امکان توقف‌گاه در مرز باشماق فراهم شده است و حدود ۴ هزار توقفگاه در خود تیرپارک مرز باشماق و ۱۲ هزار توقفگاه هم در شهر مریوان وجود دارد و افرادی که در شهر ماشین‌های خود را پارک کنند، توسط ۱۳۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به مرز باشماق منتقل خواهند شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15478
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.