حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
«کردتودی» گزارش می‌دهد؛

ماجرای تخریب آرامستان روستای «ویسر سنندج» چه بود؟

  • کد خبر : 33631
  • 06 اردیبهشت 1403 - 9:32
ماجرای تخریب آرامستان روستای «ویسر سنندج» چه بود؟
راهداری شهرستان سنندج ساختمان غسالخانه آرامستان رضوان را تخریب کرد، این امر موجب گلایه مردمی شده است که اموات خود را در این آرامستان دفن کرده‌اند، اما راهداری می‌گوید، این اقدام در راستای مصوبه شورای صیانت از حریم راه‌های استان صورت‌گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، راهداری شهرستان سنندج ساختمان مسجد و غسالخانه آرامستان رضوان را تخریب کرد، این امر موجب گلایه مردمی شده است که اموات خود را در این آرامستان دفن کرده‌اند، اما راهداری می‌گوید، این اقدام در راستای مصوبه شورای صیانت از حریم راه‌های استان صورت‌گرفته است.

تابلوی آرامستان رضوان که در پنج‌کیلومتری سنندج واقع شده به این شکل روی زمین افتاده و چندقدمی آن‌طرف‌تر ساختمان مسجد و غسالخانه این آرامستان تخریب شده است.

ساکن روستای ویسر در گفتگو با خبرنگار کردتودی، اظهار داشت: حدود پنج سال است که برای ساخت این مسجد تمامی اهالی روستا هم از نظر مادی و هم از لحاظ فیزیکی زحمت کشیده‌اند، اما به یکباره اداره راهداری شهرستان سنندج بدون اطلاع قبلی و بدون توجه به درخواست ساکنان روستا اقدام به تخریب کامل مسجد و آرامستان کرده است.

وی در ادامه افزود: راهداری هیچ‌گونه ابلاغیه و یا اطلاع قبلی در خصوص تخریب به ما نداده بود و به یکباره و شبانه اقدام به این کارکرده بود.

دیگر ساکن روستا عنوان نمود: چند وقت پیش اداره متولی در طی تذکری به اهالی روستا اعلام کرد که به حریم جاده چند متر تجاوز شده است و باید بنا تخریب گردد، راهداری عنوان کرده بود که در صورت ساخت و بنای مسجد باید بنا به چند متر عقب‌تر رفته و بعد ساخته شود.

به گفته اهالی روستای ویسر سنندج این آرامستان حدود پنج سال است که توسط اهالی روستا تملک شده تا اموات خود را در آنجا دفن کنند.

دیگر ساکن روستا یادآور شد: این ملک ۷ هزارمتری در وقف اداره اوقاف بوده و تمامی ادارات دولتی شهرستان از این موضوع اطلاع دارند، سؤال مردم روستا این است که اگر راهداری مجوز داشته چرا شبانه و مخفیانه اقدام به تخریب کرده است؟! وقتی مجوز دارید، یعنی کار شما کاملاً قانونی است و در برابر قانون همه تسلیم هستیم! اگر ساخت ما غیرقانونی بوده است چرا از ابتدا جلوی کار ما گرفته نشد؟!

در ادامه اداره راهداری با اشاره به غیرقانونی بدون احداث بنا در ادامه بیان کرد: برابر ماده‌قانون ۶ و ۷ قوانین ایمنی حریم راه و راه‌آهن، مصوبه ۱۳۴۹ و اصلاحیه سال ۱۳۷۲ مجلس شورای اسلامی هرگونه ساخت‌وساز در داخل حریم و نوار کاربری غیرمجاز بوده و شامل تخریب خواهد شد، مگر اینکه از وزارت راه و شهرسازی مجوز مستقیم مبنی بر عدم تخریب صادر شود.

گلایه مردم روستای ویسر شهرستان سنندج از یک بام و دوهوا بودن راهداری است، احکامی که برای بعضی‌ها قابل اجراست، اما برای خیلی‌ها خیر.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=33631
  • ارسال توسط : گ ظ
  • منبع : «کردتودی»گزارش میدهد؛

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.