حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0
«کردتودی» گزارش می‌دهد؛

«طرح نور»، دیر ولی بالاخره ابلاغ شد

  • کد خبر : 33624
  • 06 اردیبهشت 1403 - 9:10
«طرح نور»، دیر ولی بالاخره ابلاغ شد
در فتنه‌ای که به نام زن و آزادی در سراسر کشور رقم خود، کسی تصور نمی‌کرد که این برنامه قرار است بنیاد اصلی خانواده را هدف بگیرد و تمام برنامه‌ریزی دقیق آن، در همه ابعاد، با مراحل مختلف، زمان‌بندی‌شده و هماهنگ اجرا می‌شود تا نسلی بسازد که برای زندگی خود هدفی جز اتلاف وقت و هزینه نداشته باشد و اصلاً در سرنوشت کشور خود نقش کارسازی نداشته باشد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، آنچه که امروز نسل جوان و نوجوان ایران اسلامی به آن گرفتار آمده است، بخش قابل‌توجه آن به عدم توجه مسئولین وقت به آسیب کم‌حجابی در جامعه بود که تصور می‌کردند که اشکالی ندارد اگر دختران ما اندکی به میزان حجاب و عفاف توجه نمی‌کنند و در آینده خودبه‌خود اصلاح می‌شوند.

 در فتنه‌ای که به نام زن و آزادی در سراسر کشور رقم خود، کسی تصور نمی‌کرد که این برنامه قرار است بنیاد اصلی خانواده را هدف بگیرد و تمام برنامه‌ریزی دقیق آن، در همه ابعاد، با مراحل مختلف، زمان‌بندی‌شده و هماهنگ اجرا می‌شود تا نسلی بسازد که برای زندگی خود هدفی جز اتلاف وقت و هزینه نداشته باشد و اصلاً در سرنوشت کشور خود نقش کارسازی نداشته باشد.

 تفکر، تنها شاخص برتری انسان از سایر مخلوقات جهان است، وقتی تفکری پشت یک عمل نباشد، به تکراری تبدیل می‌شود که دیگر نفس انسان بودن وجود ندارد، هر آنچه به او القا می‌شود انجام می‌دهد و به‌نوعی برده تبدیل می‌شود، برده‌ای که در آرزوی آزادی، حلقه‌ای بر گردن خود انداخته است.

 آنچه مسلم است، آزادی زنان بدون هیچ پوشش و عفافی در جامعه، تنها به نفع مردان هوس‌بازی است که پشت پرده این فتنه نشسته‌اند تا هم جیب سرمایه‌داری خود را از فروش البسه جلف و باز افزایش دهند و هم باعرضه انواع و اقسام مدل و لوازم آرایشی، بازارهای خوبی را در کشورهای اسلامی بخصوص ایران به دست آورند.

 نسل امروز نیاز به بیداری دارد، نوجوانان و جوانانی که ادعا می‌کنند روشن‌فکر هستند و نباید خود را در قید رعایت روابط محرم و نامحرم بداند و یا زیبایی‌اندام خود را به عیان در معرض دید همه مردم قرار دهند، خوابی سنگین در لباس سراب بیداری که غرب و استکبار جهانی برای دختران و پسران دوخته است.

 اجرای طرح نور در راستای تذکر لسانی به افرادی که با عدم رعایت قانون حجاب و عفاف، قصد دارند با فریب نسل جدید، در مسیری که به گمراهی آشکار راه دارد، دیگران را نیز همراه خود غرق کنند به پلیس انتظامی ابلاغ شد تا در جامعه و نقاط متمرکزی دشمن ورود نماید و به جوانان و نوجوانان کمک کند.

 طرح نور اگرچه دیر ولی بالاخره ابلاغ و در حال اجرا است، می‌تواند به‌عنوان اولین قدم در این راه برشمرد و انتظار داشت که همه دستگاه‌های دولتی و نهادهای مردمی، به‌ویژه ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، با اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارائه خدمات به همه آحاد مردم در دستور کار و اجرا درآید تا در این راه مبارزه مهم با نقشه شوم دشمن، پلیس انتظامی تنها در میدان نماند.

 بدون شک زنجیره‌ای منسجم و مسئولیت‌پذیر با یک برنامه‌ریزی دقیق در همه ابعاد و سنین می‌تواند در جامعه فرهنگ‌سازی و بازخوانی فرهنگ غنی ایرانیان در دین اسلام را نهادینه کند و امیدوار بود که دیگر از این نوع فتنه‌ها، نسل نوجوان و جوان آسیبی نبینند.

 طرح نور (عفاف و حجاب) در بیجار اجرا شد

 شهریار قربانی فرمانده انتظامی شهرستان بیجار از اجرای طرح عفاف و حجاب با حضور دادستان محترم شهرستان خبر داد.

 شهریار قربانی درباره جزئیات این خبر بیان داشت: تیم‌های از پلیس ضمن استقرار و گشت‌زنی در نشانگاه‌های سطح شهر طرح عفاف و حجاب را اجرا کردند.

 وی ضمن تشکر از همکاری مردم شریف و متدین شهرستان، افزود: الحمدلله وضعیت عفاف و حجاب در بیجار مطلوب بوده و تعداد انگشت شماری از نوجوانان که از اثرات سوء و مخاطرات بدحجابی ناآگاه هستند در شهر مشاهده گردید که پس از تذکر لسانی حجاب خود را اصلاح نمودند.

 فرمانده انتظامی گفت: باتوجه‌به مطالبه عموم مردم در موضوع رعایت پوشش و حجاب اسلامی، ادامه این طرح به‌صورت همگانی و با مشارکت ادارات متولی و اقشار مردم در دستور کار پلیس و دستگاه قضایی است.

 نسل جدید فرهنگ خود را فراموش کرده است

 خلیل علم‌الهدی مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بیجار هم گفت: متأسفانه نسل امروز به‌راحتی فرهنگ ایرانی خود را فراموش کرده و با سبک شمردن آن، بدون آگاهی از فرهنگی تقلید می‌کنند که ساخته ذهن افرادی سودجو و غیرانسانی است، زیرا در هیچ فرهنگی در دنیا سراغ نداریم که بی‌بندوباری در جامعه توصیه شده باشد.

وی افزود: اگر جوانان فریب‌خورده ما اندکی به فرهنگ غربی و ریشه آن توجه و مطالعه داشته باشند، به‌خوبی و آسانی به این نکته مهم می‌رسند که چگونه درگذشته زنان غربی از حجاب مناسب و کاملی برخوردار بودند و تنها زنان بدکاره و فاحشه، بی‌بندوبار و بدون پوشش بودند که یک نوع نشانه و علامت برای آنها محسوب می‌شد.

 این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اهمیت نقش والدین در سرنوشت نسل جدید، تأکید کرد: متأسفانه نسلی که وظیفه تربیت و آموزش فرزند را برعهده گرفته‌اند، یا خود از نظر اعتقادی ضعیف هستند و توسط والدین خود کم‌توجهی شده‌اند و یا به دلیل مشغله کاری و شغلی، نتوانستند ارتباط مناسبی را فرزندان خود برقرار کنند.

 وی ادامه داد: در فتنه اخیری که کشور را ماه‌ها به خود مشغول کرد، هدف اصلی بنیاد خانواده بود، بخصوص خانواده‌هایی که کمتر با هم بودند، کمتر از مسائل و مشکلات شخصی خود سخن می‌گفتند و عملاً خانواده‌ای جدا از هم زندگی می‌کردند بود.

 علم‌الهدی اظهار کرد: در طول ۲ سال گذشته، خانواده‌های بسیاری به روحانیون مراجعه می‌کنند و از رفتار کودکان و فرزندان خود شکایت می‌کنند، در بسیاری از موارد به این نتیجه رسیدیم که والدین با تأمین همه نیازهای غیرضروری نوجوان خانواده، عملاً از ارتباط صمیمی و رفاقت سازنده با یکدیگر فاصله گرفتند و امروز می‌گویند فرزندم حرف مرا نمی‌فهمد.

 از نقش هنر انقلاب اسلامی بهره نبردیم

 حسین دادگر سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی بیجار هم گفت: بدون شک دشمنان در فتنه زن و آزادی، از هنر بسیار بهره بردند، ابتدا با طرحی که توانست احساسات ملت را برانگیزد استفاده کردند و سپس با ترسیم چهره‌ای خشن از پلیس در جامعه، خواب شیطانی خود را در ذهن مخاطب بی‌دفاع و نوجوان ایران اسلامی با فیلم و عکس القا کردند.

 وی افزود: فضای مجازی و به‌ویژه اینستاگرام، در عدم نظارت والدین و بی‌توجهی به تغییر ناگهانی رفتاری نوجوانان به مرحله‌ای رسیدن که امروز اگر بخواهیم با این نسل صحبت کنیم، باید به صفحات خصوصی در فضای مجازی مراجعه کنیم.

 سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی بیجار توضیح داد: امروز هم هنر عکس و فیلم، باروح و روان نوجوانان بازی می‎کند و هنوز به این نتیجه نرسیده‎ایم که هنر می‌تواند فرهنگ یک ملت را به‌طورکلی تغییر دهد.

 وی با شاره به اینکه نسل جدید خواه یا نا خواه خود را با شخصیت‌های فضای مجازی مقایسه می‌کند و دچار خودکم‌بینی شده است، تأکید کرد: در حال حاضر در اینستاگرام افرادی به نام بلاگر، هر آنچه شب در خواب می‌بینند در روز برای دنبال‌کنندگان خود با هنری که در صدا و تصویرسازی دارند بیان می‌کنند که می‌دانیم چه ثروتی نصیب آنها می‌شود.

 دادگر توضیح داد: فرهنگ غنی اسلامی به ما راه و روش مقابله با نقشه‌های شیطانی آموخته است؛ ولی هنوز نتوانستیم نقش درست و تأثیرگذاری را باهنر تولید کنیم و برای نسل جوان و نوجوان نمایش دهیم که بتواند به‌راحتی مورد پذیرش قرار گیرد.

 وی ادامه داد: در اجرای درست طرح نور، نباید صرفاً از پلیس انتظار داشت که در جامعه فرهنگ‌سازی کند و نسل جدید را از حیله دشمن آگاهی بخشد، هنر رسانه و تولید محتوا باید بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد و از صرف هزینه در این راه تأمل نکرد.

 سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی بیجار با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آسیب‌شناسی و نمایشگاه‌های هنری در حوزه حجاب و عفاف گفت: در طول یک سال گذشته برنامه‌های خودجوش برپا و اجرا شده است، امّا برای تأثیرگذاری در جامعه نیاز است که به‌صورت مداوم، در همه ابعاد مختلف و عرصه‌های فضای مجازی طرح نور به نحوی نمایش داده شود که تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

 وی با اشاره به خبرهای زرد و تقلبی رسانه‌های دشمن در تأثیرگذاری نسل جدید، اظهار کرد: چند روز پیش ویدئویی از دختری در محدودهٔ متروی تجریش منتشر شده بود که برخی مدعی شدند که او در پی برخورد نامناسب مأموران پلیس آسیب‌دیده است، برخی از رسانه‌های داخلی و همچنین رسانه‌های ضدایرانی مدعی شدند که او به کما رفته و حتی برخی پا را فراتر گذاشته و با ادعای کشته‎شدن وی، سعی کردند تا پروژهٔ جدید کشته‌سازی را کلید بزنند.

 دادگر ادامه داد: این در حالی است که همان زمان پیگیری از بیمارستان شهدای تجریش، نشان داد که فردی با چنین مشخصاتی در آن تاریخ به بیمارستان مراجعه نکرده و در ویدئویی از این دخترخانم منتشر شده که نشان می‌دهد او نه‌تنها فوت نکرده و به کما نرفته؛ بلکه سالم است و در محل کارش حضور پیدا کرده است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=33624
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.