حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

صبر و صلابت مادران شهدا الگویی برای همه آحاد جامعه است

  • کد خبر : 27965
  • 15 بهمن 1402 - 13:54
صبر و صلابت مادران شهدا الگویی برای همه آحاد جامعه است
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: وداع مادران شهدا با پیکر فرزندانشان هرچند برای هر بیننده‌ای جانسوز و سخت است اما در عین حال صلابت و ایثار مادران شهدا را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، باید مادر باشی تا بدانی وقتی لباس‌های جگرگوشه‌ات را تا می‌کنی که در چمدان جا دهی، چه‌طور قسمتی از وجودت را هم همان‌جا کنار لباس‌ها جا می‌گذاری.

باید مادر باشی تا بدانی وقتی رد بوسه آخر تو روی پیشانی دردانه‌ات جا خوش می‌کند، چه‌قدر هنوز نرفته دلت برایش تنگ می‌شود که اگر نیامد که اگر برنگشت که اگر برگشت و…

باید مادر باشی تا بدانی عصاره حرف‌های جا مانده در دلت را چطور لابه‌لای کاسه آب پر از گل رزهای پر پر بریزی و پشت سر پسر در نیمه کوچه رها کنی.

باید مادر باشی تا بدانی پسر که رفت، دلت همان‌جا توی پیچ آخر کوچه، دم آن نگاه آخر چطور خشک می‌شود و چطور یخ می‌زند.

باید مادر باشی تا بدانی برنگشتن بعد از رفتن طولانی پسر، چه دلتنگی‌هایی که کنار چشم‌هایت حفر می‌کند و چه حرف‌هایی را خط به خط روی پیشانی ردیف می‌کند.

امروز در مراسم رونمایی از تمثال شهید غلامرضا بامدی، مادر این شهید بزرگوار با پخش کلیپی به بیان خاطرات فرزندش پرداخت و گفت: غلامرضا مسئول بسیج دانشگاه سنندج بود، بیشتر وقت آنجا بود و گاهی حتی از من پول می‌گرفت تا آنجا خرج کند. در سپاه هم ثبت نام کرد و بعد از گزینش، دو سالی بود که خدمت می‌کرد. او مشغول تحصیل در رشته کارشناسی ارشد حقوق هم بود و دلش می‌خواست وکیل شود.

وی گفت:  غلامرضا کمک به دیگران را بسیار دوست داشت و در اردوهای جهادی شرکت می‌کرد. گاهی از اساتید دانشگاه پول می‌گرفت و برای مستمندان مناطقی از سنندج بسته‌های ارزاقی و لباس می‌برد. ماشین پدرش سمند بود. صندوقش را پر می‌کرد و می‌برد.

در ادامه سردار امان‌الله گشتاسبی با گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدا خصوصا شهدای امنیت در استان کردستان اظهار داشت: باید به مادر شهید بامدی تبریک گفت که به مانند سایر مادران شهدا با صلابت و ثابت قدم فرزندان خود را تربیت و در راه اسلام فدا کردند.

سردار گشتاسبی افزود: ما نیز مانند شما دانش اموزان یک روز پشت این میز نشستیم و از نظامی که برگرفته از قران و اسلام بود دفاع کردیم و تا میتوانیم برای پیشرفت انقلاب تلاش کردیم.

وی افزود: امروز اگر این انقلاب به ثمر نشسته به دلیل وجود فرزندانی بود که در محضر قران کریم و مادران پاکدامن پرورش یافتند.

وی اضافه کرد: امروز شما نسل آینده این انقلاب هستید و باید تلاش کنید تا تداوم داشته باشید چرا که تداوم این انقلاب و این ملت ماندگاری ما سر بلند خواهد بود.

وی گفت: امروز ما صاحب حاکمیتی هستیم که در هیچ جای جهان همانند آن را سراغ نداریم ملتی که استقلال، آزادی دارد.

وی گفت: امروز دنیای استکبار تلاش می‌کند که ملت‌ها را مورد تهاجم خود قرار دهد و تفرقه ایجاد کند اما نمیتواند چون ملت ما کشوری مستقل است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بیان داشت: امروز در کشور خودمان شاهد پیشرفت در حوزه‌های علمی، هسته ای، دانشگاهی، صنایع نظامی و دفاعی هستیم لذا آمریکایی‌ها از این استقلال کشور ما عصبانی هستند.

وی در پایان گفت: امروز رسالت ما رسالت سنگینی است و حاضریم با همان انرژی و توان در خدمت نظام و مردم باشیم و این برای ما افتخار است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27965
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.