حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
گفتگوی تفصیلی؛

 سوت بازی‌های دسته یک فوتسال کشور توسط یک لیلاخی

  • کد خبر : 33616
  • 06 اردیبهشت 1403 - 7:09
 سوت بازی‌های دسته یک فوتسال کشور توسط یک لیلاخی
حسن بهمنی، جوانی تازه‌نفس و پر از تجربه‌های ورزشی که می‌تواند خدمات شایانی را برای استان و شهرستانش به ارمغان بیاورد، وی در سال‌های فعالیتش در عرصه ورزشی، مسئولیت‌های مهمی را در شهرستان بر عهده داشت.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، روستای کروندان یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان دهگلان بوده و سرشار از ظرفیت و پتانسیل برای جهش، پیشرفت و مملو از مردمانی نخبه، توانمند و پیشرو در بسیاری از عرصه‌ها هستند.

 شهرستان دهگلان و بخش‌های تابعه در چند سال اخیر در بسیاری از زمینه‌ها توانستند در استان و حتی کشور بدرخشند، در زمینه ورزشی لیلاخ توانسته است افتخارات فراوانی را برای منطقه به ارمغان بیاورد.

 نمونه بارز و نخبه ورزشی ورزشکاری از دل لیلاخ است که در چند سال اخیر توانسته در بخش ورزشی افتخارات زیادی را برای شهرستانش کسب کند.

 لطفاً خودتان را برای مخاطبان ما معرفی نمائید؟

حسن بهمنی، متولد سال ۱۳۷۷ و ساکن روستای کروندان از توابع شهرستان دهگلان هستم.

 در چه رشته تخصصی فعالیت دارید؟ چه مراحلی را در زمینه تخصصی طی نموده‌اید؟

 رشته تخصصی که در سطح حرفه‌ای آن را دنبال می‌کنم، داوری فوتسال است و این حرفه را از سال ۱۳۹۴ به‌صورت کاملاً رسمی آغاز کرده‌ام، داوری درجه سه و دوم را در استان کردستان گذارنده و اخذ کردم و داوری درجه یک و ممتاز را نیز در سال ۱۴۰۱ و در استان کرمانشاه اخذ نمودم.

 تاکنون در مسابقات فوتسال هم قضاوت و داوری بازی داشته‌اید؟

 بله، داوری‌های بسیاری را در سطح استان داشتم، حتی در سطح کشور هم چند مسابقه فوتبال لیگ‌های دسته دو و دسته اول را نیز داوری کرده‌ام، آخرین قضاوت و داوری که داشتم، در مسابقات دسته دو فوتبال استان آذربایجان شرقی بود.

 چرا فوتسال و داوری را انتخاب کردید؟ مهم‌ترین ملاک شما برای انتخاب این دو چه بود؟

 باتوجه‌به اینکه خودم از دوران نونهالی و نوجوانی علاقه شدیدی به رشته فوتسال داشتم و مدام مشغول تمرین بودم، این علاقه‌مندی را از همان دوران در خودم پرورش دادم و نهایتاً در سال ۱۳۹۳ به داوری و قضاوت بازی‌های فوتسال روی آوردم، پس از ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌های داوری در سال ۱۳۹۴ موفق به اخذ مدرک داوری درجه سه شدم، سپس در سال ۱۳۹۷ نیز با شرکت در کلاس‌های داوری درجه‌دو، توانستم مدرک درجه‌دو را نیز دریافت کرده و در سال ۱۴۰۱ هم موفق به اخذ داوری درجه یک و حرفه‌ای در استان کرمانشاه شده و اکنون در چند مسابقه کشوری به‌عنوان داور، بازی‌های مهمی را قضاوت کرده‌ام، همچنین در کلاس‌های دانش‌افزایی و ارتقا درجه‌های داوری تا درجه یک کشوری هم حضور داشته‌ام.

 حسن بهمنی، جوانی تازه‌نفس و پر از تجربه‌های ورزشی که می‌تواند خدمات شایانی را برای استان و شهرستانش به ارمغان بیاورد، وی در سال‌های فعالیتش در عرصه ورزشی، مسئولیت‌های مهمی را در شهرستان بر عهده داشت.

 جدای از داوری فوتسال، در زمینه‌های دیگر ورزشی فعالیت داشته‌اید؟ در این باره توضیح دهید؟

 بله، به جز داوری فوتسال، در چند حوزه دیگر فعالیت داشته و مسئولیت‌هایی نیز به من محول شده و عهده‌دار آنها بوده‌ام، مدتی به‌عنوان رئیس هیئت بدمینتون شهرستان دهگلان انتخاب شدم، پس از آن به مدت ۴ سال ریاست هیئت بدمینتون دهگلان بوده و در حال حاضر نیز به مدت یکسال است که به‌عنوان رئیس هیئت شمشیربازی این شهرستان معرفی شدم.

 ورزش از دیدگاه شما به چه شکلی معنا می‌شود؟

 در واقع کل زندگی من با ورزش سپری شد، به نظر من زندگی بدون ورزش به‌مانند یک سر بدون چشم است، شما هر هستید باشید فقط ورزش کنید و این امکان برای شما مهیاست، اگر به دنبال سلامتی هستیم و می‌خواهیم از بیماری‌ها به‌دور باشیم باید به‌صورت مدام و همیشه ورزش کنیم.

 وضعیت فوتسال شهرستان دهگلان را چه طوری می‌بینید؟

 تیم فوتسال دهگلان در اواخر خردادماه سال جاری در لیگ برتر استان، تنها تیمی بوده که بعد از گذشت چند سال، در لیگ برتر استان حضور پیدا کرده و خود را برای مسابقات لیگ سوم آماده کند.

 برنامه شما برای آینده حوزه ورزش بخصوص فوتسال چیست؟

 تنها برنامه‌های که برای شهرستان دارم فقط توسعه است، متأسفانه ما در شهرستان زیرساخت‌های لازم را برای توسعه و تجهیز مکان‌های ورزشی نداریم و در حقیقت برای اجرایی‌شدن آن به یاری و کمک خبرنگاران نیازمند خواهیم بود.

 چه کسانی یا چه ادارات یا نهادهایی از شما حمایت کردند؟

در واقع کسی یا کسانی از ما حمایت نکرده‌اند، فقط به ما وعده می‌دهند و در آخر هم هیچ خبری نیست، شاید آنها نمی‌دانند که ما ورزشکاران روی قول و وعده صادق هستیم.

 انتظارات شما از مسئولان و مدیران حوزه ورزش چیست؟

 باتوجه‌به اینکه در استان کردستان و در شهرستان دهگلان، هیئت فوتسال وجود داشته، لذا درخواست و مطالبه ورزشکاران و فعالان حوزه ورزشی شهرستان براین‌اساس است که در سطح شهرستان ورزشکارانی وجود دارند که علاقه‌مند به رشته داوری و مربیگری هستند، اما این شرایط متأسفانه برای آنها فعال نیست، تنها مطالبه‌ای که از ورزش دهگلان داریم، حمایت و پشتیبانی ازاین‌دست افراد است، می‌توان با برگزاری کلاس‌های آموزش مربیگری و داوری ورزشکارانی آینده‌دار برای افتخارآفرینان در شهرستان پرورش داد، همچنین در حال حاضر و با اعلام رسانه‌های داخلی در چند روز گذشته آقای فرزاد منصوری از همشهریان دهگلانی بوده که بازی حساس هوادار و پیکان را در سطح کشوری و در لیگ برتر قضاوت و داوری کرد.

 و نکته آخر…

 از اداره ورزش و جوانان شهرستان دهگلان می‌خواهیم همانند گذشته که حامی و پشتیبان ما بودند، در عرصه‌های مختلف ورزشی نیز دیگر ورزشکاران را حمایت کرده و با نگاه ویژه‌ای ما را از قاپ دوربین خود ببینند.

 در سال گذشته در ورزش تیمی نظیر فوتسال، شهرستان دهگلان، روزها و ماه‌های خاطره‌انگیزی را تجربه و پشت سر گذاشته است، همچنین در جام حذفی کشور به مقام نخست دست‌یافت و تیم فوتسال دهگلان در لیگ برتر استان حضور خواهد یافت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=33616
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.