حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
با اجرای طرح توسعه ای لاستیک بارز؛

زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر دیگر در این کارخانه فراهم می شود

  • کد خبر : 13200
  • 13 تیر 1402 - 10:30
زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر دیگر در این کارخانه فراهم می شود
مفاخری مدیر عامل لاستیک بارز کردستان از اشتغال ۳۰۰ نفر جهت کار در این کارخانه خبر داد.  

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، مفاخری مدیرعامل کارخانه بارز به عنوان بزرگترین واحد صنعتی کردستان گفت: با اجرای فازهای توسعه‌ای کارخانه بارز، میزان تولید این کارخانه به ۵۰ تن افزایش می‌یابد.

کاوه مفاخری مدیر عامل بومی این کارخانه ملی در بازدید خبرنگاران رسانه‌ها از کارخانه لاستیک بارز کردستان عنوان کرد: این کارخانه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کردستان در سال ۸۸ بود که در سال ۹۲ فعالیت اجرایی آن آغاز شد و در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید.

مفاخری در ادامه گفت: در حال حاضر بارز ۲۵ درصد از لاستیک رادیال سواری کشور از ۱۳ تا ۲۰ اینچ در این کارخانه  تولید و عرضه بازار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۸ هزار تن بالغ بر ۳۵ میلیون حلقه لاستیک در کارخانه کردستان تولید شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۱ درصد افزایش داشت.

مفاخری یادآوری شد: طرح توسعه کارخانه بارز کردستان در دو فاز تعریف شده است بطوری که تا پایان سال جاری تولید آن به ۴۰ هزار تن و تا سال ۱۴۰۴ به ظرفیت ۵۰ تن تولید می‌رسد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۹۵۵ نفر در این کارخانه مشغول کار هستند، اضافه کرد: با اجرای طرح توسعه کارخانه بارز کردستان، برای ۳۰۰ نفر جدید زمینه اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیرعامل لاستیک بارز اذعان کرد: کارخانه بارز نقش موثری در سرانه اشتغال و اقتصاد کردستان ایفا می‌کند و با جذب جوانان نخبه و ساعی و پرتلاش استان توانسته شاخص‌های بسیاری از نظر سرانه مصرف انرژی، آب و شاخص بهره‌وری برسد.

مفاخری در ادامه مطلب افزود: دورنمای خوبی برای توسعه شرکت تهیه شده و طرح امکان‌سنجی تهیه شده و اکنون در انتظار تسهیلات از منابع استانی است که فازهای توسعه‌ای را اجرا کند.

مفاخری اذعان داشت: قبلا مواد اولیه تایر از بهمن سال گذشته مشکلاتی در ارتباط با ارز پیش آمده است اما در کردستان با تلاش مجموعه، افت تولید نداشته هر چند افزایش تولید هم داشته است در سه ماهه امسال ۲۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل بارز کردستان گفت: مواد اولیه ماه‌ها پیش تهیه و در گمرک تهیه شده است که ترخیص آن نیازمند تأمین ارز است که به رشد تولید کمک می‌کند.

مفاخری مدیرعامل شرکت لاستیک بارز کردستان گفت: میزان گردش مالی این شرکت در بانک‌های استان از ۵ درصد در سال گذشته به ۳۰ درصد در سال جاری رسیده است.

موضوعی که امروزه صنعت تایر کشور را درگیر کرده، بحث ارز است چرا که ۳۰ درصد مواد اولیه تایر وارداتی است و این مستلزم تأمین ارز می باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13200
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.