حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

بر روح بلندت سلام

  • کد خبر : 26018
  • 12 دی 1402 - 7:47
بر روح بلندت سلام
سلامی از عمق جان بر روحی که پروش یافته مکتب روح‌الله و دانش‌آموخته معلم حسینی بود، بر روح بلندت سلام سردار دلها، مردی که جان تازه‌ایی به زندگی معمولی بخشید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، سال‌ها او را نمی‌شناختم، نام زیبایی داشت و تصویری از او یافت نمی‌شد، گویی نبود هیچ‌جا ولی عطر نامش که می‌آمد، می‌یافتی که بوده و تو خبر نداشتی.

کاش زودتر می‌دیدمت و تو را ای گل خوش سیما و عطراگین، بیشتر می‌دیدمت، درست است که می‌گویند بعضی‌ها آنقدر گمنام هستند که با رفتنشان تازه می‌یابی که خوش‌نام و خوش‌آوازه بودند.

امروز چهارسال از نبودنت می‌گذرد و شاید چهل سال دیگر هم ندانیم که چه‌گوهر کمیابی در این اقیانوس مکتب روح‌الله، بودی و رفتی و شاید نسل‌ها ناشناخته و دست‌نیافتی بمانی.

سالروز پرواز پر خون و اشک سردار دلها حاج‌قاسم سلیمانی از راه رسیده است و قلم و دست و تفکر مانده که چرا این سرباز وطن اجازه نمی‎دهد آن‌طور که شایسته ایثار و از خودگذشتگی اوست، چند خطی اعتراف کرد.

به راستی که شهدا زنده‌اند و اگر زنده نبودند، این بغض و آه و ناله در خاک سرد خفته می‌شد و هیچ‌گاه تاریخ به‌یاد نمی‌آورد که بودند مردان بی‌ادعایی که برای حرم وطن، چگونه زیستند، چگونه خفتند و چگونه ماندند.

سرداری که وصیت کرد بر روی سنگ مزارش بنویسند؛ سرباز، مرا به این نکته رساند که حاج قاسم سلیمانی، در دوران هشت سال دفاع مقدس و در ابتدای دوره‌های آموزشی نظامی، همان روزهایی که خیلی‌ها فکر می‌کردند او یک سرباز است، رویای شهادتش را دیده بود و برای رسیدن به آن، لحظه شماری می‌کرد.

شاید او پس از گذشت سال‌ها رنج مقاومت و ایثار در جبهه‌های حق علیه‌ باطل و سپس در مراقبت و پاسداری از حریم وطن و مردمانش پیر شد و به درجه سرداری رسید، امّا هیچ‌گاه آن وعده صادق را از یاد نبرد که برای این ملت، باید سربازی ساده بود تا به سرداری دلها رسید.

اگرچه او رفته‌است ولی هنوز عطر نام و یادش از کوچه‌های این شهر و دیار نرفته است، بر سر هر کوی و گذری که تمثال زیبای او، نام بلند آوازه‌اش بر روی هر بیرقی، تصویر انگشتر و صوت زیبایش را که می‌بینی، حضورش را معنا می‌کند و احساس امنیت و خدمت است که آدمی را به آغوش می‌کشد.

هیچ‌گاه اهل مصاحبه و تصویر سازی و وعده‌های آینده نبود، او سربازی در میدان عمل بود، خود را نامزد گلوله‌ها می‌دانست و مرد روزهای سخت و دلهره‌آور بود، آن‌چه را که می‌گفت عمل کرده بود و آن‌چه را که‌تصور می‌کردی، محقق ساخته بود.

در آرزوی شهادت بود و تقدیرش این بود به دست شیاطین زمانه امروز پرواز کند، چه خیال باطلی داشتند که گمان می‌کردند با حذف فیزیکی حاج‌قاسم، دیگر در جهان می‌توانند قلدری کنند.

در این کشور شهید پرور اگرچه یارانی زیادی همچون عمار و یاسر وجود دارند و به یاری امام زمان آمده‌اند، سربازانی نیز تربیت و رشد می‌یابند که الگوی و منش ‌آن‌ها شهید سلیمانی است.

انتقام سخت سردار دلها شاید برای کوتاه فکران امروزی یک جنگ سخت و طاقت فرسا با غرب و صهیونیست باشد که همان تحلیل و گمان دشمنان است، امّا غافل از آن‌اند که انتقام سخت یعنی نابودی کامل آن‌ها به دست‌خودشان!

آری سرداری که در جهان افسران عالی‌رتبه نظامی، او را یک ابر مرد جنگی می‌نامیدند، باید زودتر می‌دانستند که مکتب سلیمانی به گونه‌ایی زمین بازی را طراحی کرده‌‌ است که ابرقدرت‌های پوشالی آمریکا و صهیونیست، چاره‌ایی جز خودزنی و مرگ دردناک را برای خود راهی نداشته باشند.

بر روح بلندت سلام ای مردی که آمدی و جان‌های تازه‌ای را از عمق این خاک مقدس متولد کردی.

روحت شاد و یادت همیشه زنده باد

یادداشت از سیدمحمدصابر سبحانی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=26018
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.