حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

بانک مسکن ۳۰ درصد از تسهیلات اشتغالزایی و زودبازده را تقبل و پرداخت کرده است

  • کد خبر : 14987
  • 16 مرداد 1402 - 12:31
بانک مسکن ۳۰ درصد از تسهیلات اشتغالزایی و زودبازده را تقبل و پرداخت کرده است
مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان گفت: بانک مسکن ۳۰ درصد از تسهیلات اشتغالزایی و زودبازده را تقبل و ۱۴۴ درصد منابع در اختیار را به عنوان تسهیلات به مردم پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، امید راستبین، امروز دوشنبه (۱۶ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد با مقایسه جمعیت دو درصدی استان کردستان در کشور نسبت به جمعیت ۱۷ درصدی استان تهران و میزان سپرده های این استان ها اظهار کرد: میزان سپرده‌ بانک مسکن استان کردستان شش دهم درصد کشور و تسهیلات پرداختی استان نیز متأسفانه شش دهم درصد کشور بوده و این آمار نشان دهنده جایگاه پایین استان در کشور است.

وی، میانگین سرانه سپرده در سال گذشته را طبق آمار بانک مرکزی ۵۴ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این میزان سرانه در استان کردستان ۲۸ میلیون تومان و در سیستان و بلوچستان ۱۹ میلیون تومان است که متأسفانه این دو استان در قعر کشور قرار دارند و بیشترین سهم نیز مربوط به استان های یزد و بوشهر است.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان، میانگین تسهیلات پرداختی در ایران را ۳۲ میلیون تومان و این میزان در استان را ۲۱ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: مجموع منابع بانکی موجود در استان کردستان ۴۱۲ هزار میلیارد ریال است، که از این میزان شش درصد، معادل ۲۶هزار میلیارد ریال سهم بانک مسکن است.

وی، از پرداخت ۴۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سطح استان کردستان خبر داد و بیان کرد: از این میزان ۹ درصد از تسهیلات پرداختی استان کردستان معادل ۳۶ هزار میلیارد ریال سهم بانک مسکن است.

به گفته راستبین، بانک مسکن ۳۰ درصد از تسهیلات اشتغالزایی و زودبازده را تقبل و پرداخت کرده است.

وی اعلام کرد: بانک مسکن استان ۱۴۴ درصد منابع در اختیار را به عنوان تسهیلات به مردم پرداخت کرده است.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان از پرداخت ۲ هزار فقره تسهیلات طی ۴ ماهه امسال با رقمی برابر ۴ هزار میلیارد ریال خبر داد و عنوان کرد: در بحث نهضت مسکن ملی در حال حاضر برای ۴ هزار و ۲۷۳ واحد قراردی با مبلغ بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال اخذ شده که از این میزان تا کنون ۶۵۰۰ میلیارد ریال به حساب سازندگان مسکن پرداخت شده است.

راستبین اعلام کرد: در بحث مسکن روستایی نیز طی ۴ ماهه اول امسال، ۲۵۵ واحد را اخذ قرار کرده و توان افزایش این میزان را به ۵۰۰ واحد نیز داریم.

وی از پرداخت ۱۹۶ فقره وام ازدواج با ۱۸۳ میلیارد ریال،۱۵۷ فقره با اعتباری حدود ۱۷۶ میلیارد ریال در حوزه فرزند آوری طی ۴ ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: سقف تسهیلات مسکن ملی در استان از ۳۵۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان از ورود برخی بانک ها برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن خبر داد و بیان کرد: همه بانک ها موظفند که ۲۰ درصد اعتبارات خود را در حوزه پرداخت تسهیلات مسکن هزینه کنند.

وی مشارکت در ساخت مدرسه، آزادی جرایم غیرعمد، توزیع بسته‌های معیشتی و توزیع بسته‌های لوازم التحریر با کمک آموزش و پرورش را از جمله فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بانک مسکن استان کردستان اعلام کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14987
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.