حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

اعتبارات نگهداری ماشین‌آلات اداره کل راهداری کردستان ۳۵ درصد بیشتر شد

  • کد خبر : 13285
  • 15 تیر 1402 - 7:55
اعتبارات نگهداری ماشین‌آلات اداره کل راهداری کردستان ۳۵ درصد بیشتر شد
رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان گفت: اعتبارات نگهداری ماشین آلات حوزه راهداری استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد بیشتر شده است.

بهزاد رشیدی در این باره اظهار کرد: نبود قطعه و گرانی قطعات ماشین آلات باعث شده نتوانیم آنچنان که شایسته است خدمات انجام دهیم.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد ماشین آلات راهداری استان فرسوده است و فقط تعداد محدودی، کارایی مفید را دارد که در شرایط سخت زمستان بهترین استفاده از آنها می شود.

رییس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان ادامه داد: ۷۰ درصد اقدامات راهداری به بخش ماشین آلات بر می گردد و بدون آن هیچ کار محوری در جاده ها انجام نمی شود، ضمن اینکه در طول سال۲ نوع راهداری تابستانه و زمستانه باید اجرا شود که نیازمند ماشین‌آلات است.

رشیدی با بیان اینکه حدود ۹ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان وجود دارد که اقدامات راهسازی آن توسط ۳۷۷ دستگاه ماشین آلات انجام خواهد شد، افزود: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد ناوگان ماشین آلات این اداره کل فرسوده است و در مجموع ۴۵ نفر در واحدهای مختلف راهداری استان مشغول تعمیر و خدمات رسانی به ماشین آلات هستند.

رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه میانگین عمر ماشین آلات راهداری ۲۸ سال است در حالی که میانگین استاندارد مناسب ۱۵ سال بوده و بعد از آن باید از رده خارج شود، گفت: اقداماتی برای ناوسازی ناوگان در حال انجام است به تازگی قرارداد خرید چهار دستگاه، بسته شده است.

رشیدی اضافه کرد: در تمام ایام سال اورهال و نگهداری ماشین آلات برای استفاده مناسب در فصول مختلف انجام می شود و در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ دستگاه ماشین آلات تعمیر شده و تعمیر ۱۱ دستگاه دیگر در حال انجام است.

دریافت مجوز خرید ماشین آلات از وزارت کشور

وی به دریافت مجوز خرید چهارصد دستگاه ماشین آلات توسط وزارت کشور اشاره کرد و افزود: این تعداد ماشین آلات بین استان های کشور تقسیم می شود و خوشبختانه سهمیه استان کردستان به دلیل کسب مقام اول کشور در زمینه نگهداری و تعمیر ماشین آلات، نسبت به سایر استان ها ۱۵ درصد بیشتر خواهد بود.

رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه کمبود نیرو و قطعات اصلی ماشین آلات به علاوه نبود آموزش‌ها، استهلاک ماشین آلات را بیشتر می کند، یادآور شد: دراین زمینه اقداماتی انجام شده و جلسات توجیهی و آموزشی برای اولین بار برای مدیران شهرستان ها جهت تعمیر، بازسازی و استفاده صحیح از ماشین آلات برگزار شد.

به گفته وی از ابتدای سال جاری نیز ۹۰ بازدید و سرکشی در زمینه ماشین آلات ازتمام شهرستان های به صورت ماهانه و دوره ای انجام شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13285
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.