حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3
یادداشت؛

ابعاد زندگی و جایگاه اجتماعی زن در عربستان/حامیان اینترنشنال چگونه با زنان برخورد می کنند؟

  • کد خبر : 2083
  • 01 آبان 1401 - 11:10
ابعاد زندگی و جایگاه اجتماعی زن در عربستان/حامیان اینترنشنال چگونه با زنان برخورد می کنند؟
اگر چه عموما در شبکه های ماهواره ای شاهد زندگی خوب و همیشه پرزرق و برق زنان عربستانی هستیم اما خوب است بدانیم زن در عربستان تاکنون نتوانسته است به جایگاه اجتماعی واقعی خود دست یابد.

به گزارش خبرنگار کردتودی، سال های سال است که زنان در کشور عربستان از دست یابی به حقوق اولیه خود محروم بوده اند و نتوانسته اند آنگونه که باید در کنار مردان در فعالیت های اجتماعی حضور یابند.

زنان در کشور عربستان توسط مفتی های سعودی و وهابی افراد (بی عقل) خطاب می شوند و نمی توانند از حقوقی که مرد از ان برخوردار است بهره مند گردند.

پس از سال ها زنان در کشور عربستان برای نخستین بار توانستند در انتخابات سال گذشته شرکت کنند که ان هم تحت فشار رسانه های حقوق بشری و زیر سایه مخالفت مفتی های وهابی رخ داد و حجم عظیمی از برخوردها را در کشور عربستان رقم زد.

خوب است بدانید تا همین چند سال پیش زن در کشور عربستان حق رانندگی نداشت و چه تعداد زنان بسیاری که در این کشور به جرم رانندگی کردن بازداشت و زندانی شدند.

جالب اینجاست که زنان در کشور عربستان حق اعتراض به ازدواج مجدد همسر خود را نیز ندارند و حتی خود ناچار به خواستگاری از دختران مورد علاقه همسر خود هستند و تعدد همسران در این کشور به یک امر عادی برای مردان تبدیل شده است

تمامی این مسائل ضد حقوق بشر در کشور عربستان و علیه زنان در حالی رخ می دهد که بن سلمان سعودی به عنوان حامی اصلی شبکه ماهواره ای اینترنشنال، دم از حقوق زن در ایران اسلامی می زند.

باید گفت برخلاف عربستانی که زنان را از کمترین حقوق معمولی خود محروم نموده است در ایران و پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان جایگاه واقعی خود در جامعه را به دست آوردند و در کنار آزادی های مدنی و اجتماعی از دیگر حقوق سیاسی و ورزشی نیز برخوردار شدند.

اگر چه در کشور عربستان زنان به سختی در مسابقات ورزشی بین المللی حضور می یابند اما در ایران زنان به عنوان پرچمداران المپیک و یا بازی های آسیایی پا در رقابت های جهانی می گذارند و افتخار آفرینی می کنند.

چه تعداد زنانی که در ایران در کسوت پزشک و دندانپزشک، معلم و کارمند، کارآفرین و هنرمند و سیاسی و دولتمرد فعالیت دارند حال انکه در کشور عربستان زن جز به خانه نشینی و عدم دسترسی به اینترنت و فعالیت هنری اجتماعی نقش دیگری نمی تواند داشته باشد.

ماجرا آنجایی جالب تر می شود که همین شبکه سعودی نیز این آزادی های مدنی و اجتماعی در ایران را نمی بیند و با قاب برهنگی مجریان و خبرنگاران خود تنها به دنبال بزک جنسی و صدور آزادی های نامشروعی است که زن و جامعه را به سمت اضمحلال و نابودی پیش می برد و می شود گفت هدف انان نیز تنها از بین بردن بنیان خانواده است تا آنچه را که خود می خواهند در جامعه ایرانی رقم بزنند.

متاسفانه در این میان اما هستند کسانی که این حقایق را نادیده می گیرند و با توجه به برنامه های شبکه هایی همچون اینترنشنال سعودی از نبود حقوق زن در ایران سخن می گویند اما هیچوقت از خود سوال نمی پرسند که چرا شبکه اینترنشنال اصلا از جایگاه و حقوق زنان در عربستان سخنی نمی گوید؟! چرا تنها مسئله مهم این شبکه های به اصطلاح روشنگری ، روشنگری در خصوص مسئله زن در ایران است؟!

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=2083
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.