حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
2

آمار بازیدکنندگان جاذبه‌های گردشگری کردستان از مرز سه میلیون نفر گذشت

  • کد خبر : 1726
  • 22 مهر 1401 - 12:04
آمار بازیدکنندگان جاذبه‌های گردشگری کردستان از مرز سه میلیون نفر گذشت
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان شهریور امسال، سه میلیون و ۸۶۳ هزار و ۹۹۲ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند.

یعقوب گویلیان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی اظهار داشت: در این میان جاذبه‌های تاریخی، دست‌ساز، طبیعی، مذهبی، تفریحی، صنایع‌ دستی و فرهنگی به ترتیب، بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه در این مدت، ۹۲۶ هزار و ۵۶۵ گردشگر و مسافر در مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز استان اسکان داده شده‌اند، گفت: بیشترین اقامت در تاسیسات گردشگری استان به‌ترتیب مربوط به هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، هتل آپارتمان‌ها و مجتمع‌های گردشگری بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان یادآور شد: در این‌ بازه زمانی اقامتگاه‌های موقت مانند مدارس، آموزش و پرورش، مهمانسراهای ادارات و کمپ‌های موقت بیشترین سهم را در اسکان مهمانان داشته‌اند.

گویلیان اضافه کرد: در این مدت هزار و ۳۷۱ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی انجام شده است و در این بازدیدها که به‌صورت شبانه‌روزی انجام شد، ۷۰۳مرکز اقامتی، ۴۷۴ مرکز بین‌راهی و ۱۵۲ دفتر خدمات مسافرتی مورد بازدید قرار گرفتند.

وی هدف از این بازدیدها را نظارت بر نحوه رعایت موازین بهداشتی در واحدهای اقامتی و گردشگری، ایمنی و امنیت، کیفیت خدمات، بهداشت محیط‌کار، نمازخانه‌ها و اجرای نرخ‌نامه‌های مصوب اعلام کرد و اظهار داشت: در این راستا ۳۴ مورد تذکر، هفت مورد تشویق و یک مورد اخطار کتبی صادر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با تاکید بر تداوم بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری استان برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران در طول سال، ابراز امیدواری کرد با ارائه خدمات شایسته و کسب رضایتمندی گردشگران در سفر به کردستان، انگیزه حضور دوباره و زمینه‌ سازی برای انتخاب استان به عنوان مقصد گردشگری فراهم شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=1726
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.