• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

توزیع ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای بین واحدهای دامی

  • کد خبر : 34460
  • 18 اردیبهشت 1403 - 13:55
توزیع ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای بین واحدهای دامی
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: افزون‌ بر ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در راستای کمک به دامداران بین واحدهای دامی استان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کُردتودی»،به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی، محمد بیانی اظهار کرد: این میزان سبوس یارانه‌ای سال گذشته به طور سیستمی و از طریق سامانه توزیع سبوس گندم به تشکل‌های دامی، کارخانجات خوراک‌دام و واحدهای صنعتی دامپروری اختصاص داده شد.

وی اضافه کرد: از این میزان ۲۰ هزار تن آن از سبوس استحصالی کارخانجات آردسازی استان بود که توسط تعاونی‌های دامی با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در اختیار دامداران قرار گرفت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: ۱۰ هزار تن هم در اختیار کارخانجات خوراک دام برای تبدیل به کنسانتره دامی قرار گرفته است که سال گذشته ۲۳ هزار تن کنسانتره دامی در استان تولید و توزیع شد.

بیانی هدف از توزیع سبوس یارانه‌ای را کاهش هزینه‌های تولید و کمک به دامداران و بهره‌برداران خواند و بیان کرد: همه تعاونی‌ها و عوامل خرید سبوس خود را با مباشرت اتحادیه دامداران و از طریق سامانه خریداری کرده‌اند و دامداران روستایی می توانند با مراجعه به تعاونی‌ها نسبت به تامین سبوس مورد نیاز خود اقدام کنند.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه افزون بر ۳۰ هزار تن گوشت قرمز، بیش از ۹۰ هزار تن گوشت مرغ و پنج هزار تن تخم مرغ تولید می شود.

جمعیت دامی استان کردستان حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد دامی(سبک و سنگین) است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=34460
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.