حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد:

اغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان

  • کد خبر : 34454
  • 18 اردیبهشت 1403 - 10:16
اغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اجرای پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان باهدف ارتقای آگاهی مردم دراین‌رابطه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کُردتودی»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، فرزام بیدار پور شامگاه دوشنبه در جلسه هماهنگی و ارزیابی آغاز اجرای پویش سلامت دهان و دندان با اشاره به اهداف برگزاری این پویش اظهار کرد: ارتقای میزان آگاهی و سواد سلامت مردم استان دررابطه‌با سلامت دهان و دندان و تأثیر آن بر سایر ابعاد سلامتی از اهداف اجرای این پویش است.

 وی با بیان اینکه شعار جامعه جهانی دندانپزشکی دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم، است، افزود: این پویش فرصتی برای هم‌افزایی فعالیت‌های مرتبط با سلامت دهان و دندان در دانشگاه و نیز ارتقای سواد سلامت است.

 معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرای این پویش، گفت: درج شعار پویش در سربرگ نامه‌های اداری، اجرای برنامه‌های آموزشی در رسانه‌های استانی، اجرای معاینه با همکاری دانشکده دندان‌پزشکی و آموزش‌وپرورش و پخش مسواک رایگان در مناطق کم‌تر برخوردار از جمله این برنامه‌ها است.

 دکتر بیدار پور با بیان اینکه مصرف دخانیات (سیگار، قلیان و سیگار الکترونیکی) از مهم‌ترین عوامل در ایجاد سرطان دهان بوده و سلامت مغز و قلب با سلامت دهان و دندان در ارتباط است، ادامه داد: بیماری‌های شدید لثه و دیابت رابطه دوطرفه دارند و هر کدام از آن‌ها می‌تواند باعث تشدید دیگری شود، بنابراین توجه به‌سلامت دهان و دندان بسیار مهم است.

 در این جلسه پس از بیان نظرات و پیشنهادها توسط هر یک از حاضرین، تصمیمات متناسب با اجرای بهینه پویش سلامت دهان و دندان در سطح استان و هم‌زمان با سراسر کشور اتخاذ شد.

 پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=34454
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.