حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2
عزمی دیگر برای خدمت؛

سد امیرآباد، پروژه‌ای امیدآفرین و اولویت‌دار

  • کد خبر : 14844
  • 14 مرداد 1402 - 7:28
سد امیرآباد، پروژه‌ای امیدآفرین و اولویت‌دار
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، گفت: با نگاه ویژه وزارت نیرو و تخصیص اعتبار مناسب به سد امیرآباد کامیاران در سال جاری، گامی اثرگذار در توسعه منطقه برداشته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی به نقل از شرکت آب منطقه‌ای کردستان، آرش آریانژاد پروژه‌های حوزه آب استان را از حوزه‌های مهم و مورد توجه وزارت نیرو عنوان کرد و افزود: هم اکنون تعداد هفت سد در استان با سرمایه‌گذاری کلان در دست احداث و در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه اتمام پروژه‌های آبرسانی، تبدیل اراضی دیم به آبی را تسریع می‌بخشد، خاطرنشان کرد: تلاش شبانه روزی برای نهایی کردن پروژه‌های آبی استان سیرصعودی دارد، که با اجرای این پروژه‌ها، سهم کشاورزان و ذینفعان جهش چند برابری خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، با اشاره به اینکه در سنوات گذشته پروژه‌های بزرگی تعریف و کلنگ‌زنی شده بود تصریح کرد: با توجه به اینکه در جریان سفر رئیس جمهور و هیات همراه و بازدیدهای مکرر مقام عالی وزارت نیرو از طرح‌های آبرسانی استان، اعتبارات خوبی به این پروژه‌ها داده شد، که برکات آن به زودی شامل حال مردم فهیم استان، خواهد گردید.

مهندس آریانژاد سد امیرآباد کامیاران و تأمین آب اراضی کشاورزی پائین دست این سد را از پروژه‌های کلان استان دانست و گفت: این سد نیز از جمله طرح‌های اولویت‌دار وزارت نیرو است که با تزریق اعتبارات مناسب از سوی وزارت نیرو، اجرا و بهره‌برداری از آن بیانگر نگاه ویژه دولت به حوزه آب در این استان است.

وی با اشاره به اینکه تبدیل اراضی دیم به آبی به شتاب‌بخشی و توسعه استان کمک می‌کند، افزود: با بهره‌برداری از سد امیرآباد که براساس زمابندی تعریف شده تا پایان سال جاری اتفاق خواهد افتاد، میزان ۵۵۰ هکتار از اراضی پائین دست این سد از حالت دیم به آبی تبدیل خواهند شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14844
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.